26 év elteltével a McLaren ismét a Forma-1 csúcsára ért, visszatérve a versenyzés világának élvonalába.
A McLaren konstruktőri bajnoki címét hozta a Forma-1 történetének leghosszabb szezonja, a 24. futam, az Abu-dzabi nagydíj végén a wokingi csapat 26 év után tért vissza újra a csúcsra. A kaotikusan induló, de végül az eseményeket nézve lelassuló versenyen Lando Norris rajt-cél győzelmet aratott, akkora tempót diktált, hogy a top 10-en kívül mindenkit lekörözött. A dobogóra még Carlos Sainz és Charles Leclerc állhattak fel.
Maga verseny meglehetősen kaotikusan indult, több kisebb koccanás, és emiatti megpördülés is volt az első körben. Rögtön az első kanyarban az akkor épp második-harmadik helyeken haladó Oscar Piastri és Max Verstappen értek össze, mindkét pilóta megpördült, de jelentősen visszaesve folytatni tudták a versenyt. Nem ért véget az első kör, amikor Sergio Pérez is megpördült a másik Red Bull-lal - a mexikói ráadásul nem is tudta folytatni a versenyt, a második körben félreállt és feladta a futamot, ami könnyen lehet, hogy az utolsó lesz számára az F1-ben. Hiába rendelkezik szerződéssel 2025-re, annyira gyengén teljesített a szezonban (meg az elmúlt években), hogy a csapat inkább egy erősebb társat szerezne helyette Verstappen mellé.
A megpördülések után az élen Lando Norris vezette a mezőnyt, mögötte Carlos Sainz, Pierre Gasly, George Russell, Nico Hülkenberg, Fernando Alonso, Kevin Magnussen, Charles Leclerc, Lance Stroll és Verstappen következtek az első tíz helyen - legalábbis a hatodik körben ez volt a sorrend. Közben Verstappen 10 másodperces büntetést kapott, amiért nekiütközött Piastrinak, így ő mindenképp további visszaesésre számíthatott. (Piastri később szintén kapott egy 10 másodperces büntetést, ő a Franco Colapintóval való ütközéséért.)
A verseny legizgalmasabb összecsapása a McLaren és a Ferrari között zajlott, hiszen mindkét csapat a konstruktőri bajnoki címért küzdött. Amíg Norris magabiztosan vezette a mezőnyt, a McLaren táborában csendes optimizmus uralkodott, hiszen a McLaren győzelme mellett a Ferrari előzési lehetőségei gyakorlatilag nullára csökkentek.
A 58 körös verseny közepén, a 27. körben egy döntő pillanatot éltünk át, amikor a McLaren csapata tökéletesen végrehajtott kerékcserével Norrist olyan helyzetbe tudta juttatni, hogy visszakerüljön Sainz elé. Norrist a 1,5 másodperces előny birtokában sikerült gyorsan üzemi hőmérsékletre hoznia a gumikat, ami kulcsfontosságú volt a további versenystratégiája szempontjából. Sainz, hiába próbálkozott, nem tudott közelebb férkőzni hozzá.
Az élmezőnyből Lewis Hamilton volt az, aki a legkésőbb váltott kerékcserére, méghozzá a 35. körben. Ekkor friss, közepes keverékű gumikat kapott, ami lehetőséget adott számára, hogy a hetedik helyre térjen vissza, míg a többiek túlnyomó része kemény gumikon versenyzett. Ez a stratégiai lépés előnyhöz juttatta Hamiltont, hiszen az új abroncsokkal gyorsabb tempóra volt képes. Nyolc körrel később már az ötödik pozícióban találta magát, csapattársa, George Russell közvetlen közelében. Az utolsó körre már őt is megelőzte, így végül a 16. helyről rajtolva a negyedik helyen fejezte be a versenyt.
A kerékcserék után az élen haladó Norris mögé odasorakozott a két Ferrari, de Sainz 2. és Leclerc 3. helye is kevés volt ahhoz, hogy a pontversenyben a McLaren elé kerüljenek, és mivel nem tudták megközelíteni a McLarent, eldőlt a konstruktőri verseny.
A McLaren története kilencedik konstruktőri bajnoki címét szerezte, ezzel beérték a Williamset a második helyen, az első továbbra is az eddig 16 bajnoki címet szerző Ferrari. A McLaren 26 éve, 1998-ban volt utoljára bajnok, hogy mindezt kontextusba helyezzük, amikor a McLaren utoljára az F1 csúcsán volt, a csapat két jelenlegi pilótája, Norris és Piastri még nem éltek.
2025-ben hasonlóan maratoni szezon vár a versenyzőkre, ismét 24 futam jön majd, a szezon március 14-től december 7-ig tart, a Hungaroringre augusztus 1-3. között érkezik a mezőny. Változás lesz viszont, hogy a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton jövőre már nem a Mercedesnél, hanem a Ferrarinál vezet majd, teljes pilótacsere jön a Saubernél és a Haasnál is, de a változásokkal ezzel még nincs vége, a jelenlegi teljes pilótalista itt olvasható. 2025 ráadásul az utolsó év lesz a jelenleg használt versenyautókkal, 2026-tól megint újabb szabályrendszer következik, ami kisebb, könnyebb, remélhetőleg még élesebb versenyt jelentő kocsikat hozhat.