Exkluzív interjú a Revolut vezérigazgatójával a Sziget Fesztiválon | Fintech.hu A Sziget Fesztivál forgatagában különleges lehetőségünk adódott, hogy beszélgethessünk a Revolut vezetőjével. Az esemény nemcsak a zene és a szórakozás, hanem a fintech világ


A Sziget Fesztiválon beszélgetettünk Maria Lukash-sal, a Revolut közép-kelet-európai régiójáért felelős vezetőjével, erről az interjúról mesél Siklós Bence a Fintech Világában is. Az interjúban szó esett a neobank stratégiájáról, a magyar piac jelentőségéről, valamint arról, hogy a Revolut hogyan tervezi levetkőzni az "utazókártya" imázst, és elsődleges pénzügyi szolgáltatóvá válni hazánkban.

A Revolut mára több mint 60 millió felhasználót tudhat magáénak világszerte, és ambiciózus tervei között szerepel, hogy néhány éven belül elérje a 100 milliós ügyfélszámot. Magyarország különösen fontos szerepet játszik ebben a növekedési stratégiában: jelenleg közel 2 millió magyar felhasználó élvezi a szolgáltatás előnyeit, és az utolsó 1-2 év során tapasztalták a legdinamikusabb fejlődést.

Maria Lukash pályafutása az OTP Bank marketing osztályán indult, ahol értékes tapasztalatokat szerzett. Ezt követően a Google-nél folytatta karrierjét, ahol tovább mélyítette tudását a digitális világban. Pszichológiai mesterdiplomája lehetővé teszi számára, hogy munkája során a felhasználók igényeit és érzéseit helyezze a középpontba, mivel meggyőződése, hogy egy pénzügyi szolgáltatónak elengedhetetlen, hogy a felhasználók perspektívájából közelítse meg a problémákat. Miután elhagyta a Google-t, Maria a Revolutnál találta meg a kihívásokat, ahol a termékfejlesztési folyamatokat közvetlen közelről figyelheti meg, hiszen már 2018 óta aktív felhasználója az applikációnak.

Lukash szerint a Revolut termékfejlesztési megközelítése három alapvető pilléren áll: adat, termék és problémamegoldás. Minden új funkció tervezésekor a hangsúly azon van, hogy a felhasználók tényleges szükségleteire reagáljon.

Az interjú egyik legfontosabb megállapítása, hogy a magyar felhasználók tranzakcióinak 75 százaléka már belföldön történik. Ez világosan mutatja, hogy a Revolut mára jóval több, mint egy praktikus kártya külföldi utazásokhoz. A növekedésben az előfizetéses szolgáltatások is szerepet játszanak, bár Lukash szerint a több bankszámlával rendelkező ügyfelek ritkán fizetnek több prémium csomagra.

A közép-kelet-európai térség különleges jelentőséggel bír a Revolut számára, főként a valuta sokszínűségének köszönhetően. A fintech cég ambiciózus tervei között szerepel a magyarországi fiók nyitása és a magyar IBAN rendszer bevezetése, ami Lukash véleménye szerint alapvető lépés a felhasználói bizalom növeléséhez.

Related posts