A Volvo lépése forradalmasíthatja a jövőt.


A svédek egy igazi innovációval rukkoltak elő, amely forradalmasítja a buszalvázak világát Európában. Most egy vadonatúj típuscsalád kibontakozásának tanúi lehetünk!

A Volvo Buses nemrégiben izgalmas bejelentéssel állt elő, amely forradalmasíthatja az elektromos buszok jövőjét a távolsági utasszállításban. Miközben az akkumulátorral működő hajtáslánc eddig elsősorban a városi közlekedésben bizonyította rátermettségét, egyre többen keresnek alternatívákat a dízelüzemű járművek helyettesítésére a turistabuszok piacán is. A változás szele fúj, és a Volvo Buses innovációja új lehetőségeket nyit meg a fenntartható közlekedés számára.

A svéd gyártó igazi szenzációval szolgált, amikor bejelentette, hogy tisztán elektromos hajtású távolsági buszok építésére alkalmas alvázat dob piacra. Az új BZR Electric platformra 9,5 - 14,9 méter hosszú távolsági buszok karosszálhatók. Ez meglehetősen széles spektrum ahhoz, hogy valaki akár egy buszcsaládot is ki tudjon fejleszteni rá. A beépítendő akkumulátor-csomagok is tetszőlegesen konfigurálhatók: minimum négy, maximum pedig nyolc akkumulátor-csomag szerelhető be egy Volvo BZR Electric alvázba. Az elérhető legkisebb kapacitás így 360, maximum pedig 720 kWh.

A legújabb energiatároló rendszerek integrálása révén egyetlen töltéssel akár 700 kilométeres távolságot is képes megtenni egy Volvo alvázas távolsági busz, a SORT-3-as mérési ciklus alapján. "Innovatív elektromos alvázunk nem csupán a legnagyobb hatótávolságot kínálja, hanem új útvonalak felfedezésére is lehetőséget ad, emellett pedig jelentős rugalmasságot biztosít az üzemeltetők számára" – emelte ki az újdonság kapcsán Anna Westerberg, a Volvo Buses elnöke. Rámutatott, hogy az új alváz különösen kedvező megoldást nyújthat a túra- és charterjáratok üzemeltetőinek.

Az új alváz innovatív töltési lehetőségeket kínál: akár 250 kW teljesítményű CCS-töltővel, vagy 450 kW-os OppCharge gyorstöltővel is képes az akkumulátorok hatékony feltöltésére. A svéd gyártó emellett a legkorszerűbb vezetésbiztonsági rendszerekkel is ellátja a BZR Electric alvázat, hogy maximális védelmet nyújtson az utasok és a potenciálisan veszélyeztetett úthasználók, például gyalogosok számára.

Az első karosszáló, amely élet a lehetőséggel, a Carrus Delta volt. A finn cég skandináv valamint a Benelux-országokban kíván megjelenni a tisztán elektromos hajtású távolsági buszokkal. Az újdonság maximum 27,2 tonnás össztömegben készülhet. Hajtásáról pedig 200 kW állandó, vagy 400 kW csúcsteljesítményű villanymotor gondoskodik.

A BZR Electric alváz segítségével a Volvo Buses mostantól mindenféle közlekedési igényt kielégít – legyen szó városi, városközi vagy távolsági közlekedésről. Különösen figyelemre méltó, hogy Európában a Volvo az egyedüli gyártó, amely ilyen jelentős hatótávolsággal rendelkezik elektromos turistabuszok terén.

Related posts