Az Egyesült Államok is hozzájárulhat a Volkswagen megmentéséhez a nehézségekből való kilábalás során.


Január 9-én a Las Vegas-i CES kiállításon a Volkswagen bemutatta amerikai expanziós terveit. Oliver Blume, a vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy a Volkswagen portfóliójába tartozó Scout márka járművei iránti kereslet meghaladja a várakozásokat.

A Scout márkanév jól ismert az Egyesült Államokban, 1961 és 1980 között az International Harvester nevű, elsősorban pickupokat és kisteherautókat gyártó cég számos autót értékesített Scout néven. A névhasználat joga 2020-ban, a Navistaron keresztül került a Volkswagenhez, a német vállalat pedig 2022-ben alapította meg a Scout Motors nevű márkát.

Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója Las Vegas-ban bejelentette, hogy a Scout Motors két autójára több mint 50 ezer foglalás érkezett. A Scout Motors októberben mutatta be a Terra pickup és a Traveler SUV modelleket - ezek a járművek teljesen elektromos vagy kiterjesztett hatótávolságú elektromos (EREV) változatban lesznek elérhetők. A piaci bevezetésüket 2027-re tervezik, és az áruk várhatóan 60 ezer dollár körül lesz.

A Scout vezérigazgatója, Scott Keogh elmondta, hogy a foglalások száma meghaladta a vállalat várakozásait. Az viszont már megfelelt az elvárásoknak, hogy az érdeklődés 70 százaléka a Traveler SUV-ra vonatkozik. A kiterjesztett hatótávolságú modellek iránt is jelentős érdeklődés mutatkozik Keogh szerint.

A Scout márka újjáélesztése része a Volkswagen azon stratégiájának, amelynek célja az amerikai piaci részesedés növelése. A német vállalat az USA újautó-piacán jelenleg mintegy 4 százalékos részesedéssel rendelkezik, de Blume szerint a cég ambíciói ennél jóval nagyobbak, az új modellek bevezetésével pedig jelentős növekedést terveznek.

A Scout jelenlegi fókuszában három kulcsfontosságú terület áll: a márka ismertségének fokozása, a járművek mérnöki innovációjának előmozdítása, valamint egy új gyár felépítése Dél-Karolinában. A Volkswagen körülbelül kétmilliárd dollárt tervez befektetni az utóbbi projektbe – számolt be róla az NBC.

A Traveler és a Terra modellek várhatóan lenyűgöző, több mint 800 kilométeres hatótávolsággal fognak büszkélkedni az EREV (Extended Range Electric Vehicle) verzióikban. Ezzel szemben a tisztán elektromos modellek akár 560 kilométeres távolságot is képesek lesznek megtenni egyetlen töltéssel.

A kiterjesztett hatótávolságú elektromos járművek (EREV) olyan innovatív plug-in hibridek, amelyek ötvözik az elektromos motorok és akkumulátorok előnyeit a hagyományos belső égésű motorral. Ezek a járművek képesek arra, hogy az elektromos motor által nyújtott tiszta energiát használják a mindennapi közlekedés során, míg a belső égésű motor generátorként lép működésbe, ha az akkumulátor energiája csökken. Ez a megoldás lehetővé teszi a hosszabb utazásokat anélkül, hogy a vezetőnek aggódnia kellene az akkumulátor lemerülése miatt, így biztosítva a jármű elektromos rendszereinek folyamatos energiaellátását.

Related posts