Rendkívüli felfedezések napvilágra kerültek a Coca-Cola termékeivel kapcsolatban: ezekről a fontos információkról minden magyar fogyasztónak érdemes tudomást szereznie! - Pénzcentrum


A Coca-Cola a második negyedévben meghaladta az elemzők előrejelzéseit, köszönhetően az erős európai keresletnek, amely kompenzálta a globális értékesítési volumeneinek gyengülését.

A vállalat keddi negyedéves jelentésében bejelentette, hogy a részvényenkénti korrigált nyereség 87 centre rúgott, felülmúlva a várt 83 centet. Emellett a korrigált bevétel is kedvező eredménnyel zárult: 12,62 milliárd dollárt realizált, ami meghaladta a 12,54 milliárd dolláros előrejelzést - tudósít a CNBC.

A Coca-Cola részvényei a jelentés közzététele után a nyitás előtti kereskedés során kevesebb mint 1%-os visszaesést mutattak.

A második negyedévben a részvényeseknek járó nettó nyereség 3,81 milliárd dollárra rúgott, ami részvényenként 88 centet jelent. Ez a szám robosztusan emelkedett az előző év azonos időszakának 2,41 milliárd dolláros (részvényenként 56 cent) eredményéhez képest.

A vállalat nettó értékesítése 1%-os növekedéssel 12,54 milliárd dollárra emelkedett, miközben a szerves bevétel – amely kiszűri a felvásárlások, értékesítések és devizaárfolyamok hatásait – 5%-kal gyarapodott.

A globális értékesítési volumen azonban 1%-kal csökkent a negyedévben. Az Európa, Közel-Kelet és Afrika (EMEA) régió kivételével minden divízió zsugorodó volumenről számolt be.

Észak-Amerikában az értékesítési volumen 1%-kal csökkent, míg Latin-Amerikában ez a csökkenés 2%-ra rúgott. Az ázsiai-csendes-óceáni piacon a visszaesés még nagyobb, 3%-os volt. Ezzel szemben az EMEA régióban kedvező fordulatot tapasztalhattunk, hiszen itt 3%-os növekedést könyvelhetünk el.

A vállalat szénsavas üdítőital szegmense világszerte 1%-os visszaesést mutatott, míg a gyümölcslevek, tejtermékek és növényi alapú italok területén a csökkenés elérte a 4%-ot. A víz, sportital, kávé és tea szegmensek volumene viszont stabil maradt, hiszen a kávé iránti kereslet növekedése ellensúlyozta a sportitalok iránti csökkenést.

A Coca-Cola irányítói már korábban utaltak arra, hogy a gazdasági instabilitás és a geopolitikai feszültségek kedvezőtlen hatással voltak a fogyasztói bizalomra, ami néhány piacon az értékesítési számok csökkenéséhez vezetett.

A teljes évre vonatkozóan a vállalat szűkítette az összehasonlítható részvényenkénti nyereség növekedésére vonatkozó előrejelzését 3%-ra, ami a korábban megadott tartomány felső határa. A Coca-Cola megerősítette, hogy 2025-ben a szerves bevétel 5-6%-kal fog növekedni.

Related posts