Ez a Honda távolabb jut, ha pörgeted!


A Honda egy innovatív megoldással kívánja bővíteni a városi áruszállítási lehetőségeket. Bemutatja a Fastport eQuad-ot, amely egyedülálló módon ötvözi az elektromos riksa funkcionalitását egy szobabiciklivel. Ez a különleges jármű nemcsak környezetbarát alternatívát kínál, hanem praktikus megoldásokat is a városi logisztika kihívásaira.

A világ nagyvárosainak úthálózata egyre nehezebben támogatja a gépjárműveket, ugyanakkor a városokban élő és dolgozó embereknek nem csökkennek a logisztikai igényei: a csomagok és egyéb küldemények célba juttatására tehát olyan megoldásokat kell keresni, amelyek sem az utakat, sem a parkolóhelyeket nem terhelik.

Az önjáró vagy klasszikus mikrofurgonok kapacitása gyakran elégtelen, ezért a Honda által támogatott start-up, a Fastport, egy új és innovatív megoldással rukkolt elő. Az eQuad lényegében egy négykerekű, tágas doboz, amelynek könnyedségét és kompakt formáját az adja, hogy nem próbálja meg autóként pozicionálni magát.

A guruló doboz előtt található vezetői ülés első ránézésre csupán egy szimpla biciklinek látszik, amely némi szélvédelmet is kínál. Azonban a valóság sokkal izgalmasabb: az eQuad elektromos hajtással rendelkezik, és amikor a sofőr pedálozni kezd, nem a kerekeket mozgatja, hanem áramot termel (ha jól értjük a tervezés szándékát).

A kerékpáros formátum és méretek (ld. alább) előnye, hogy az eQuad a kerékpárutakon, bringasávokon közlekedhet. A félig nyitott fülke nem csak a szél, de az UV-sugárzás ellen is véd, rendelkezik szellőző ventilátorral, és állítólag egyenetlen úton is kényelmesen rugózik. A fékek regeneratívak, tehát lassításkor is áramot termel a szerkezet. A hatótávolság ezzel együtt sem óriási, ami városban nem probléma, főleg azért, mert az akkumulátor gyorsan és könnyen cserélhető.

Az eQuad két különböző méretben és számos felépítménnyel lesz elérhető, azonban a várakozások szerint a felhasználók nem a járművet vásárolják meg, hanem flottaszolgáltatás keretein belül veszik igénybe. Ez azt is magában foglalja, hogy a fedélzeti infotainment rendszerbe mesterséges intelligencián alapuló flottakezelési és fuvaroptimalizálási megoldásokat integrálnak.

Az első példányok várhatóan az év végére érkeznek meg Európába és a tengerentúli piacokra, míg a sorozatgyártás várhatóan egy év múlva kezdődhet el.

Related posts