Hogyan csapnak be egy hamis webshopban, amit valósnak hiszel?


Az online csalások változatos formákat ölthetnek, és közöttük különösen aggasztóak azok, amelyek hitelesnek tűnő webáruházak révén valósulnak meg. Egy ilyen esetet szeretnénk bemutatni, ahol az áldozat hosszú és fáradságos harcot folytatott, hogy visszakapja a pénzét. Megosztjuk a történetét, és eláruljuk, milyen lépéseket tett a siker érdekében.

A gyanútlan vásárlók egyre gyakrabban találkoznak olyan online boltocskákkal, amelyek első pillantásra teljesen megbízhatónak tűnnek, mégis hamarosan kiderül, hogy csupán illúzió. Sajnos, a legtöbb esetben csak akkor derül fény a valóságra, amikor a vásárlás után, a már átutalt összegért cserébe vagy semmit, vagy valami silány terméket kapnak. Dóra is épp ebbe a csapdába lépett, amikor internetes csalás áldozatává vált.

A Tata közelében élő édesanya sportcipőt akart vásárolni az interneten, hamar rá is talált egy sportmárka saját webshopjára. Ő legalábbis ezt hitte, hogy ott jár, így meg is rendelte a kiszemelt cipőt 25 ezer forintért. A vásárlásról visszaigazoló e-mailt is kapott, ezért a legnagyobb nyugalomban várta a futárt. Aki azonban csak nem akart megérkezni.

Két hét elteltével, amikor a várva várt termék még mindig nem érkezett meg, az illető egy e-mailt küldött a webáruháznak, hogy megtudja, miért késlekedik a szállítás, és mikorra számíthat a csomagjára. A bolt válaszában megértették a helyzetet, és kértek egy kis további türelmet tőle. Ő pedig elhatározta, hogy türelmesen várakozik a megoldásra.

Amikor eltelt egy újabb hét az online rendelés leadása óta, és a cipő még mindig nem érkezett meg, Dóra ismét felvette a kapcsolatot velük. A válasz megint csak az volt, hogy a csomagja már úton van. Az elkövetkező hetekben ez a levelezés folyamatosan megismétlődött, mintha egy soha véget nem érő körforgásban ragadtak volna.

Nyolc hét várakozás után végre megérkezett a régóta áhított csomag. Dóra szívét izgalom töltötte el, miközben óvatosan feltépte a doboz fedelét. Azonban a látvány, ami elé tárult, teljes mértékben eltért attól, amit megrendelt, és a híres világmárka színvonalához képest is csalódást okozott.

- mesélte Dóra, aki hiába forgatta a végre valahára kézhez kapott cipőt, be kellett látnia, hogy becsapták, internetes csalók áldozata lett.

Kártérítés internetes csalás után

A pénzről már rég lemondott, de egy ismerőse biztatására utolsó esélyként felhívta a bankját. Szerencséjére sikerült elérnie egy ügyintézőt, akitől segítséget kért. Ekkor derült ki, hogy a banknak van egy olyan biztosítása, amely kifejezetten az ilyen helyzetekre vonatkozik, és amely fedezi a kártérítést.

Dóra számára igazi tanulságként szolgált az a történet, amelyet már számos ismerősének mesélt el, hogy felhívja a figyelmet az online csalásokra, amelyek gyakran érintik a webáruházakat. Az élmény óta még körültekintőbbé vált, és alaposabban átgondolja, honnan szerzi be a termékeket.

Related posts