Második szakasz építője: Gyorsforgalmi út fejlődése | Krónika Online

A munka elvégzéséért 2,76 milliárd lej összegű költséggel kell számolni, amely magában foglalja a fő útépítési feladatokon túl 26 kiegészítő létesítmény, például parkolók és pihenőhelyek kialakítását is. Ezen kívül a projekt részeként egy 1,09 kilométer hosszú híd építése is szerepel.
A szerződés aláírására tíz napon belül sor kerül, amennyiben nem érkezik kifogás a versenytárgyalás eredményével kapcsolatban. A nyertes félnek a szerződéskötést követően 24 hónapon belül kötelessége átadni a gyorsforgalmi utat. A projekt költségeit a 2021-2027-es európai uniós költségvetési ciklus infrastrukturális fejlesztési programja fogja finanszírozni – tájékoztatott Cristian Pistol.
A Nagyszalonta és Kisjenő közötti útszakasz hossza 39,7 kilométer, ehhez csatlakozik egy 10 kilométeres szakasz, amely a sarkadi román-magyar határátkelőig vezet. Ez az út fontos kapcsolatot biztosít a magyar autópálya-hálózattal, lehetővé téve a gördülékeny közlekedést a két ország között.
A Nagyvárad és Arad közötti új gyorsforgalmi út teljes hossza 120,47 km-re tervezték, és jelentős mértékben csökkenteni fogja a jelenlegi országúton áthaladó tranzit- és teherforgalmat, ezzel védve a környékbeli településeket. Ez az út kulcsszerepet játszik a kelet-közép-európai Észak-Dél irányú közlekedési folyosóban is. Az A1-es autópálya Arad és Temesvár közötti szakasza, valamint a jövőbeli Temesvár-Temesmóra sztráda révén ez a közlekedési "főütőér" összeköttetést biztosít Belgrádig, Szerbia fővárosáig. Ez a fejlesztés nemcsak a közlekedést fogja javítani, hanem a román gazdaság számára is új lehetőségeket teremt.