Indy 500: O'Ward véleménye szerint a kvalifikáció első napján már csalás történt a Penske részéről.


Robert Shwartzman és a Prema meglepetés pole-ja mellett a Team Penske szolgáltatta a 109. Indianapolis 500 kvalifikációjának legnagyobb szenzációját.

A tavalyi évben a rajtrács élvonalát uraló csapat most csupán a 10., 11. és 12. helyről vághat neki a versenynek, miután teljesen kihagyták a második nap eseményeit.

A Scott McLaughlin által vezetett 3-as Dallara-Chevyt már a vasárnap reggeli edzésen elvesztették egy komoly baleset következtében. A 2-es és 12-es számú autóikat pedig az ezt követő top 12-es szakasz előtt kellett kivonni a forgalomból, miután kiderült, hogy szabálytalannak minősülő változtatásokat hajtottak végre. A szóban forgó elem többek között abban segít, hogy ütközések esetén elnyelje a fellépő erőhatások egy részét. A Penske szerelői azonban úgy módosították, hogy aerodinamikai szempontból extra előnyt nyújtson.

A sztoriról bővebben ebben a cikkben olvashatsz: Már megint csalt a Penske és az is megvan, hogy ki nyomhatta fel őket

A lebukás után a Penske vissza akarta alakítani a problémás elemet, az előírások alapján azonban időmérő közben ilyen volumenű munkálatok már nem engedélyezettek.

A történtek nyilvánosságra kerülése után sokakban felmerült a kérdés: pontosan mióta számítanak illegálisnak a Kapitány autói? Csak a vasárnapi versenyre készültek így, vagy már a kvalifikáció során is ezzel a megoldással próbálkoztak?

A pletykák szerint ráadásul már szombaton többeknek feltűnt, hogy valami bűzlik Dániában, pontosabban a Penske garázsában.

A sajtó kérdéseire Tim Cindric, a Penske IndyCar-program vezetője, nem kívánt reagálni.

A harmadik rajthelyet megszerző Pato O'Ward azonban határozottan úgy véli, hogy az egész időmérő széria során szabálytalan autókkal indultak el.

"Ez nem a véletlen műve" - jelentette ki a McLaren versenyzője a kvalifikációt követő sajtótájékoztatón.

Már kezdetben ott volt náluk a lángvágó, hogy segítsen eltávolítani... Őszintén sajnálom Abelt [Jacob, akinek a Last Chance Qualifier során nem sikerült bejutnia a mezőnybe - a szerk.], valamint mindenkit, aki az LCQ-ba kényszerült. [A Penske] autói nem feleltek meg a szabályoknak.

Nem vagyok mérnök, ezért nem tudom pontosan megmondani, hogy mit tettek, mennyi sebességet nyertek, vagy egyáltalán nyertek-e vele. Az viszont egyértelmű, hogy nem tartották be a szabályokat; a vonatkozó előírások feketén-fehéren ott állnak. Az autóik helye nem a Fast 12 között lett volna, hanem az LCQ-ban, mert biztos vagyok benne, hogy már szombaton is szabálytalanok voltak, csak mostanra derült ki. Ha ma kizárták őket, akkor tegnap is ezt kellett volna tenniük. Szomorú, mert nem lenne szükségük arra, hogy ilyen trükkökhöz folyamodjanak. Nagyon jó csapatuk van, tehetséges versenyzőkkel. Miért kellett így cselekedniük? Ennek semmi logikája.

Related posts