Nubank: Egy újabb sikeres év a pénzügyi innováció jegyében | FinTechRadar


2024 újra jelentős mérföldkőként rögzül a Nubank történetében, amely mára Latin-Amerika vezető fintech szereplőjévé emelkedett. Az utolsó évben a brazil központú neobank ügyfélkörének száma meghaladta a százezer főt, tükrözve a vállalat dinamikus növekedését és innovatív megoldásait a pénzügyi szektorban.

2024 újra jelentős mérföldkőként rögzül a Nubank történetében, amely mára Latin-Amerika vezető fintech szereplőjévé emelkedett. Az utolsó évben a brazil központú neobank ügyfélkörének száma meghaladta a százezer főt, tükrözve a vállalat dinamikus növekedését és innovatív megoldásait a pénzügyi szektorban. millió főt, miközben új termékeket vezetett be és bevételeit is megduplázta. A részvények is követték a cég lendületét, bár az év végén a brazil gazdaság nehézségei visszavetették az árfolyamot.

Brazílián kívül Mexikóban és Kolumbiában is folyamatosan bővülő jelenléttel, a Nubank ismét jelentős eredményeket ért el. Az ügyfelek száma az év harmadik negyedévére meghaladta a 109 millió főt, amelyből több mint száz millió brazil állampolgár. A brazil felnőtt lakosság 56 százaléka Nubank ügyfél. A havi aktivitási ráta is figyelemre méltó: az ügyfelek 84 százaléka rendszeresen használja a szolgáltatásokat. Mexikóban a betétállomány megháromszorozódott az év első felében, Kolumbiában pedig a cég megszerezte a helyi pénzügyi működéshez szükséges licencet.

A harmadik negyedévről készült jelentések alapján a Nubank bevételei figyelemre méltó módon, 2,9 milliárd dollárra nőtt, ami éves szinten 56%-os bővülést mutat. A nettó bevételek még lenyűgözőbb ütemben emelkedtek, elérve a 553 millió dollárt, ami 107%-os növekedést jelent. A cég saját tőkére vetített megtérülése (ROE) 30%-os értéket mutatott. Ami a jövőt illeti, a kilátások biztatóak: az egy részvényre jutó nyereség (EPS) a tavalyi 0,23 dollárról 2027-re várhatóan 1,23 dollárra fog nőni.

A Nubank új termékekkel is bővítette portfólióját, célba véve a magasabb jövedelmű ügyfeleket. Az Ultraviolet nevű prémium bankkártya- és számlaterméket a Wise céggel közösen vezették be. Az utazóknak szánt termék kedvező valutaváltási lehetőségeket és negyven országban használható eSIM-kártyát is kínál. Emellett a Nubank+ ügyfelek számára újabb kedvezményeket vezettek be, mint például kártyás vásárlások utáni pénzvisszatérítést és ingyenes készpénzfelvételt. A cég beyond banking irányba is terjeszkedik: mobilalkalmazásában NuViagens néven repülőjegy-vásárlást és szállásfoglalást tett elérhetővé, valamint integrálta a Max streaming szolgáltatást.

A Nubank eddigi sikerei ellenére a Nu Holdings részvényei stagnálni kezdtek. Az év elején 8 dollárról kiindulva novemberre 15,9 dollárra emelkedett az árfolyam, azonban az év végére 10,3 dollárra csökkent. A részvények gyengülésének hátterében nem a cég belső működése áll, hanem a brazil gazdaság kedvezőtlen kilátásai. Az infláció emelkedése és a gazdasági növekedés lassulása közvetlen hatással lehet a Nubank ügyfeleire, akik közül sokan nehéz helyzetben vannak. Ez a gazdasági helyzet hozzájárulhat a rossz hitelek arányának növekedéséhez, és visszafoghatja a hitelezési aktivitást is.

Related posts