Újabb izgalmas lehetőség nyílik a Sapientia EMTE hallgatói számára!

Június 19-én, csütörtökön jelentős esemény zajlott a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Marosvásárhelyi Karán, ahol egy új együttműködési szerződést írtak alá. Ennek a megállapodásnak köszönhetően az egyetem hallgatói új szakmai gyakorlati lehetőségekkel gazdagodnak. A sajtótájékoztatón emellett bemutatásra került egy izgalmas kezdeményezés is: az őszi kezdéssel induló drónszakkör, amely a dróntechnológia iránt érdeklődők számára kínál majd lehetőséget a fejlődésre és a tanulásra.
Az együttműködés keretein belül az Appia Drone Kft. lehetőséget kínál az egyetem számítástechnika, automatika, alkalmazott informatika, információs hálózatok és rendszerek (távközlés), valamint gépészmérnöki és mechatronika szakos hallgatói számára, hogy szakmai gyakorlati tapasztalatokat szerezzenek.
- Újabb irányvonallal bővül az egyetemi képzésünk - közölte dr. Domokos József, a Sapientia EMTE Marosvásárhelyi Karának dékánja. Elmondta, hogy napjainkban a dróntechnológia egy nagyon népszerű és innovatív szakterület, ezért igyekeznek erősíteni a hallgatók szakmai tudását ebben a témakörben is. Erre biztosít lehetőséget az együttműködés, amely során a diákok megtanulhatják többek között a drónok elektronikai részének összerakását, illetve az eszközök programozását is. - Az egyetem képes megadni azt az elméleti tudást, ami megalapozza ezt a technológiát - mondta dr. Domokos József. Hangsúlyozta, hogy a Sapientiának is vannak már kísérletei, illetve egy tantárgyon belül oktatás is zajlik a szakterületen a mesteri képzésen.
Biró Csaba Szilveszter, az Appia Drone Tech Kft. vezetője kifejtette, hogy elengedhetetlen volt az együttműködés megkezdése az egyetemmel. Hangsúlyozta, hogy a drónok kezelésére felkészített szakemberek képzése alapvető fontosságú a technológia sikeres alkalmazásához.
- Az egyetem biztosítja az elméleti tudást, a mi feladatunk az lesz, hogy gyakorlati képzést nyújtsunk a diákoknak - mondta. Az igazgató elmondta, hogy Romániában jelenleg is több száz szakember dolgozik drónokkal különféle területeken, például a mezőgazdaságban, a csendőrségnél vagy a hegyimentő szolgálatnál. Ez a szám a jövőben jelentősen megnőhet.
A legfrissebb statisztikák szerint az elkövetkező öt év során az Európai Unió országaiban körülbelül 5 millió hivatásos drónpilótára lesz szükség. Romániában ez nagyjából 200 ezer új munkahelyet jelenthet - nyilatkozta Biró Csaba Szilveszter. Kiemelte, hogy a repülésen túl a drónok karbantartása és javítása, valamint új alkalmazási lehetőségek felfedezése is kulcsfontosságú, ezért elengedhetetlen, hogy a képzésbe is beépítsék ezeket az iparági igényeket.
Brassai Sándor Tihamér docens, aki az ősszel startoló drónszakkör irányítását vállalta, hangsúlyozta, hogy kiemelkedően fontosnak tartja a diákok aktív bevonását különböző szakköri programokba. Véleménye szerint ez a fajta részvétel jelentős hatással lehet az egyének jövőbeli pályafutására.
- Elmondhatjuk, hogy a szakköri tevékenységeken részt vevő diákok az átlagnál jobban teljesítenek, és sokkal több gyakorlati tapasztalatot sikerül összegyűjteniük, mint társaiknak - mondta. Kiemelte, hogy a céggel való együttműködés nagyon fontos, hiszen lényegesen megkönnyíti bizonyos eszközök beszerzését, illetve a diákok figyelmét is még inkább megragadja a szakterület.
Az Appia Drone Kft. idén nyáron megnyitja kapuit a diákok előtt, lehetőséget biztosítva számukra szakmai gyakorlatra. A cég által kötött megállapodás nem csupán a gyakorlatra vonatkozik, hanem közös kutatási és fejlesztési projektek megvalósítását is lehetővé teszi. Dr. Domokos József dékán elmondta, hogy már több konkrét ötletet is kidolgoztak, amelyeket a szakmai gyakorlaton és a szakkörön részt vevő hallgatókkal együtt szeretnének megvalósítani. Az egyik első projekt egy személyszállító drón kifejlesztése, amely a hegyimentők számára is hasznos lehet. A dékán optimizmusának ad hangot, hiszen bízik abban, hogy ez az együttműködés új távlatokat nyit az egyetem oktatói és hallgatói számára, lehetőséget teremtve szakmai tudásuk gyarapítására.