A brit-holland óriás ismét a csúcsra tör az olaj- és gázipar rangsorában - Alternatív Energia


A brit-holland vállalat immár tizenegyedik alkalommal hódította meg az első helyet a rangsorban. A második pozíciót továbbra is a Saudi Aramco birtokolja, amelynek márkaértéke 41,7 milliárd dollárra nőtt, 0,3 százalékos emelkedéssel. A harmadik helyezett a PetroChina, amely 17 százalékos növekedéssel 33,3 milliárd dolláros értéket képvisel. A negyedik helyen szintén egy kínai vállalat, a Sinopec áll, amely 5 százalékos növekedést könyvelhetett el, elérve a 29,8 milliárd dollárt. Az amerikai ExxonMobil jelentős ugrást tett: márkaértéke 21 százalékkal, 23,6 milliárd dollárra emelkedett, amivel a tavalyi tizenegyedik helyről az ötödik pozícióba lépett. Az Egyesült Arab Emírségek ADNOC-ja szintén előrelépett, a nyolcadik helyről a hatodikra jutva, márkaértéke 25 százalékkal, 19 milliárd dollárra nőtt.

A francia TotalEnergies a hatodik helyről a hetedikre esett vissza, annak ellenére, hogy márkaértéke 11 százalékkal növekedett, elérve ezzel a 18,8 milliárd dollárt. Ezzel szemben a brit BP Plc a tavalyi ötödik pozícióból a nyolcadikra csúszott, márkaértékének 1 százalékos csökkenésével, ami 18,3 milliárd dollárt jelent. Az első tíz között található továbbá a norvég Equinor is, amely 6 százalékos visszaesést követően 15,7 milliárd dolláros értékkel a kilencedik helyre került, míg az amerikai Chevron Corp. egy helyet veszítve a tizedik lett, márkaértéke 2 százalékkal csökkent, s ezzel 14,5 milliárd dollárra esett vissza.

A világ legnagyobb olaj- és gázmárkáit összesítő lista lenyűgöző eredményt mutat: ezeknek a cégeknek a kombinált márkaértéke 444,1 milliárd dollárra rúg, ami 4 százalékos növekedést jelent az előző évhez viszonyítva. A rangsorban 16 amerikai vállalat található, amelyek összesen a márkaérték 23,3 százalékát képviselik. Ezen kívül három kínai cég 15,5 százalékot, két brit vállalat 14,3 százalékot, míg négy indiai cég 3,5 százalékot tesz hozzá a globális képhez. Érdekesség, hogy a szaúd-arábiai Saudi Aramco egyedül is a globális márkaérték 9,4 százalékát birtokolja, ezzel kiemelkedő szereplője a nemzetközi piacon.

Related posts