Komárom városában izgalmas fejlesztés zajlik: megnyílik az új BYD gyár, amely 620 új munkahelyet teremt, és évi 1250 elektromos busz gyártására lesz képes. Ez a lépés nemcsak a helyi gazdaságot erősíti, hanem hozzájárul a fenntartható közlekedés fejlődésé


A kínai BYD vállalat 32 milliárd forintos beruházással új elektromos buszgyártó üzemet létesít Komáromban, amely lehetőséget teremt 620 új munkahely létrehozására – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a városban tartott alapkőletételi ünnepségen. A minisztérium tájékoztatása szerint a kormány 3,1 milliárd forintos támogatásával hozzájárul a projekt megvalósításához. A jövőbeli üzem nem csupán a gyártás kapacitásának háromszorosára növelését célozza meg, hanem egy kutatás-fejlesztési tesztlaboratórium is létrejön, amely elősegíti az innovációt. A tervek szerint évente 1250 elektromos busz és teherautó fog készült a létesítményben. Szijjártó hangsúlyozta, hogy a BYD dinamikusan növekvő cég, amely az első öt hónapban 40 százalékkal bővítette eladásait, így Magyarország egy olyan fejlődő iparág élvonalába került, amelyre sok más európai ország is áhítozik. „A BYD fejlődése lehetőséget ad arra, hogy Magyarország továbbra is vezető szerepet töltsön be az elektromos járműgyártás terén, amely kulcsszerepet játszik az európai gazdaságban” – tette hozzá a miniszter.

Továbbá emlékeztetett, hogy a BYD másfél év alatt három óriási beruházást jelentett be hazánkban, a cég megkezdte az első európai autógyárának építését Szegeden, aztán úgy döntöttek, hogy az európai központjukat és kutatás-fejlesztési központjukat Budapestre hozzák, ezúttal pedig megkezdik ennek az új buszgyártó üzemnek az építését Komáromban. "Mindhárom beruházásért nagyon komoly versenyt kellett vívnunk. És mindhárom beruházásért nyugat-európai országokkal vívtuk a versenyt. Tehát van itt egy elképesztő képmutatás, amikor nyugat-európai politikusok arról beszélnek, hogy el kéne határolni magunkat Kínától, le kéne építeni az európai-kínai gazdasági együttműködést, miközben a háttérben folyamatosan velük versenyzünk ezekért a kínai beruházásokért" - fogalmazott. "Ma már ezek a beruházási versenyek olyan élesek, hogy vannak, akik erkölcsileg kevésbé vállalható eszközöket is megengednek maguknak. Ezeket általában önök úgy látják, hogy álhíreket terjesztenek a magyar sajtóban arról, hogy hogy és miért nem sikerülnek a kínai beruházások Magyarországon. Ebben persze az a szomorúság, hogy itt magyar újságírók és politikusok is beállnak az idegen érdekeket képviselni" - fűzte hozzá.

A miniszter hangsúlyozta, hogy a kínai vállalatok napjainkra az egyik legjelentősebb beruházói közösséget alkotják hazánkban, és a legújabb technológiákat hozzák magukkal. Óriási eredményként említette, hogy 2023-ban az Európába irányuló kínai befektetések 44%-a, míg az előző évben 31%-a Magyarországra áramlott. Kiemelte Komárom látványos fejlődését is, amely a várost egy olyan beruházási központtá emelte, amely a lakosai számához képest jelentős szerepet játszik a nemzetgazdaság teljesítményében. Rámutatott arra, hogy Komárom-Esztergom vármegye ipari teljesítménye az utolsó másfél évtizedben háromszorosára nőtt, és tavaly már meghaladta az ötezer milliárd forintot, miközben a munkanélküliség feleződött. Aláhúzta, hogy mindez részben annak köszönhető, hogy az állam az elmúlt tíz évben 141 helyi beruházáshoz nyújtott támogatást. Végül köszönetét fejezte ki a BYD vezetőinek, akik megerősítik a kormányzati célkitűzést, amely szerint a Magyarországra először termelést hozó kínai cégek a kritikus mennyiség elérése után folyamatosan emelik technológiai színvonalukat, kutatás-fejlesztési központokat alapítanak, és szolgáltatási funkciókat is telepítenek ide, ahogy azt a jelenlegi fejlesztések is mutatják.

Related posts