Az Ikarus újabb izgalmas lépést tehet a budapesti közlekedés modernizálása felé, hiszen magyar-kínai trolibuszok érkezése várható a fővárosba. Ez a fejlesztés nemcsak a városi közlekedés hatékonyságát növelheti, hanem hozzájárulhat a fenntarthatóbb jövő m


Szeptember 5-éig még van lehetőség a többi pályázónak, hogy kifogásolja az eredményt, de a BKK által kiírt 160 trolibuszra vonatkozó tender győztesei az Ikarus és a Yutong. A tender keretében bemutatott járművek a két vállalat közös munkájának gyümölcsei, amelyeket kifejezetten a budapesti közlekedési igényekhez igazítottak.

A Budapesti Közlekedési Központ többfordulós közbeszerzési eljárása véget ért, és a döntéshozók a 160 önjáró trolibusz szállítására vonatkozó ajánlatot az Ikarus és Yutong konzorciumának ítélték oda. Ez a pályázat kiemelkedett a legkedvezőbb ár-érték arányával, ráadásul a járművekre 36 hónapos extra jótállást is felajánlottak. Az eljárás hivatalos eredménye a szeptember 5-ig tartó szerződéskötési moratórium letelte után válik véglegessé.

Az alapmennyiség 40 járműből áll, amely magában foglal 16 szóló és 24 csuklós típust. Ha a szerződés véglegesen létrejön, Budapest utcáin hamarosan 40 új, modern elektromos Ikarus jármű fogja szolgálni az utasokat.

A főváros ambiciózus terve, hogy 2030-ig jelentősen, több mint kétszeresére növelje a jelenlegi, körülbelül 155 kilométeres trolihálózatát. A megvalósításban kiemelt szerepet játszanak az új, Ikarus és Yutong közötti együttműködés keretében készült járművek, amelyek modernizálják és hatékonyabbá teszik a közlekedést.

Az autopro.hu megkereste az Ikarust. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a tenderben említett járművek mekkora mértékben lesznek magyarok. A cég válaszából megtudtuk, hogy a trolibuszok az elektromos buszplatform és a felsővezetékes technológia ötvözésével kínálnak korszerű, költséghatékony megoldást a budapesti közlekedésben.

"A gyártási folyamat döntő hányada Magyarország területén zajlik, ezzel új lehetőségeket teremtve számos hazai beszállító számára" - fogalmazott a vállalat.

A Budapest számára tervezett új járművekben az Ikarus-Yutong együttműködésének köszönhetően olyan prémium extrák találhatók, amelyek nem részei az alapmodellnek. Ilyen például a kerékpárok szállítására alkalmas megoldás, a fejlett üzembiztonsági rendszerek, valamint a fékezési üzemmódban megvalósítható hálózati visszatöltési lehetőség. Továbbá, a járművek 60-70 kilométeres önjáró képessége túlszárnyalja az elvárt maximumot, így jelentős lehetőségeket nyújt Budapest trolihálózatának bővítésére.

Érdekesség tehát, hogy a járművek az elektromos buszokon alapulnak, ami egy másik szintet jelent a Budapesten eddig megszokott trolikhoz képest.

Ez a siker nemcsak Budapest számára jelent mérföldkövet, hanem az Ikarus-Yutong együttműködés történetében is: a nyertes BKK tender az első kézzelfogható megnyilvánulása annak a hosszú távra tervezett partnerségnek, amely a két vállalat közös fejlesztéseire és jövőbeni projektjeire épül.

A legújabb trolibusztender során az Ikarus és a Yutong konzorciuma érdekes ajánlatot nyújtott be: a szóló trolibuszok esetében darabonként nettó 451.500 eurós, míg a csuklós modellekért 649.500 eurót kértek.

Related posts