A BYD európai központja Magyarországra költözik, ezzel új fejezetet nyitva a vállalat történetében.

Orbán Viktor magyar miniszterelnök és Wang Chuanfu, a BYD elnök-vezérigazgatója egy jelentős találkozón vettek részt, ahol közösen tartottak sajtótájékoztatót csütörtökön. Ezen az eseményen bejelentették, hogy Magyarország és a BYD kínai vállalat között stratégiai együttműködési megállapodás született, amely új lehetőségeket teremt a két fél számára.
Wang Chuanfu kifejtette, hogy ez egy valóságos és kézzelfogható eredmény, hiszen a megállapodás keretein belül Magyarországon fognak megalapítani európai központjukat.
A magyarországi kirendeltségünkben nemcsak az értékesítési tevékenységeket végezzük, hanem a vásárlói élményt is kiemelten kezeljük. Ezen felül folyamatosan dolgozunk a szolgáltatásaink és funkcióink fejlesztésén, hogy ügyfeleink számára a legjobb megoldásokat nyújthassuk.
A Szeged közelében létesülő gyár mellett a BYD-csoport már több mint egy évtizede van jelen Magyarországon, köszönhetően a 2017-ben megnyitott komáromi buszgyártó üzemének. Ez a részleg több mint 600 munkavállalónak biztosít megélhetést. Az utolsó két elérhető beszámolójuk alapján 2022-ben árbevételük meghaladta a 17,5 milliárd forintot, míg az azt megelőző évben már 27,1 milliárd forintot könyvelhettek el.
Igaz, hogy három évvel ezelőtt a cég 1,6 milliárd forintos profittal zárta az évet, azonban 2023-ra a helyzet drámaian megváltozott, és 1,23 milliárd forintos veszteséget könyveltek el az Opten adatai alapján. A BYD korábbi nyilatkozatai szerint a komáromi üzemben évente 400 elektromos busz előállítására volt elegendő kapacitásuk.
A legfrissebb miniszterelnöki bejelentés előtt már sejteni lehetett, hogy a kínai autógyártó, mely elektromos járműveket is készít, újabb fontos lépéseket tervez Magyarországon. Különösen valószínűnek tűnt, hogy a komáromi gyárának kapacitásbővítéséről van szó. A szerdai Magyar Közlönyben megjelent egy titokzatos kormányrendelet, amely különleges beruházásként említi a Komárom 7126/17 helyrajzi számú területen végrehajtandó járműipari fejlesztést.
A Mepar térképadatbázisa alapján ez a telek közvetlenül a BYD gyára mellett helyezkedik el.
A szegedi üzem, amely a tervek szerint elektromos és hibrid autókat fog gyártani, a kormány által meghozott döntések nyomán jelentős támogatásban részesül. A BYD-gyár számára létrehozott ipari park és a környező területek fejlesztésére 14,4 milliárd forintot biztosítottak a MÁV-nak, amely a gyár működéséhez szükséges vasúti infrastruktúra bővítését szolgálja. A kormány korábban a beruházás összköltségét 1200-1500 milliárd forintra becsülte, ezt pedig Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelentette be, aki két éve elsőként tájékoztatott a vállalat új divíziójának érkezéséről.