Az iskola egy különleges hely, ahol nem csupán tudást szerzünk, hanem formálódunk is. Itt tanulunk meg együttműködni másokkal, kialakítjuk saját véleményünket és megismerjük a világ sokszínűségét. Az iskola lehetőséget ad arra, hogy felfedezzük érdeklődés
El tudjuk-e képzelni, hogy az iskoláink radikálisan más formákat öltenek? Milyen hatással van az iskola arra, hogy milyen felnőttekké válunk a társadalomban? Hogyan tükrözik a hazai iskolák a társadalmi különbségeket? És egyáltalán, mi tesz egy iskolát igazán jóvá? A Nem rossz könyvek podcast legújabb epizódjában Mészáros György oktatáskutató, az ELTE PPK docense osztja meg gondolatait ezekről a fontos kérdésekről.
Idén ősszel jelent meg először magyarul a kritikai pedagógia egyik alapműve, Az elnyomottak pedagógiája. A brazil Paolo Freire 1968-as kötete az elmúlt évtizedekben nemcsak oktatókat és baloldali gondolkodókat inspirált világszerte, hanem például Ferenc pápa számára is fontos hivatkozási pontként szolgált. A magyar kiadást lektorálta és az előszót Mészáros György írta, akinek szintén idén jelent meg könyve, "Jók leszünk!" - Hogyan formál társadalmi lénnyé az iskola? címmel, melyben egy középosztálybeli gyerekeket fogadó, illetve egy szegregátum mellett működő iskolában végzett résztvevő megfigyeléses kutatásának eredményeit mutatta be. Mészáros könyve az egyetem oldaláról ingyenesen letölthető.