Norris diadala Abu-Dzabiban: A McLaren megszerezte a konstruktőri bajnoki címet | M4 Sport


A szezonzáró izgalmas versenyét Abu-Dzabiban a magabiztos Lando Norris nyerte, aki végig dominálta a pályát. A második helyen Carlos Sainz végzett, míg a harmadik pozíciót a lelkes Charles Leclerc szerezte meg, aki remek hajrával zárkózott fel. A Ferrari így két dobogós helyezést is elkönyvelhetett, de a konstruktőri bajnokságot végül a McLaren vitte haza.

Bár az egyéni bajnoki cím már Las Vegasban biztosra vehető volt, az utolsó verseny még tartogatott meglepetéseket. A konstruktőri cím sorsa továbbra is kérdéses maradt, ami fokozta az izgalmakat.

Abu-Dzabiban a McLaren csapata huszonegy pontos előnnyel érkezett, és az időmérő edzés eredménye is kedvezően alakult számukra. Lando Norris kiváló teljesítménnyel megszerezte az első rajthelyet, míg csapattársa, Oscar Piastri a második pozíciót kaparintotta meg. A Ferrari pilótái közül Carlos Sainz a harmadik helyről vághatott neki a versenynek, míg Charles Leclerc a csapat energiatárolójának cseréje miatt hátrasorolták, így ő a mezőny hátsó részéből kezdheti meg a küzdelmet.

A negyedik pozícióból Max Verstappen vágott neki a futamnak, majd Pierre Gasly és George Russell kettőse jött, a hetedik helyről pedig Nico Hülkenberg várta a startot, miután tegnap bár a negyedik leggyorsabb kör volt az övé, de három pozícióval hátrasorolták.

Leclerc mellett a jövő évi csapattársa, Lewis Hamilton is komoly felzárkózásra készült utolsó Mercedeses versenyén. A hétszeres világbajnok a tizenhatodik pozícióból startolt, miután egy balszerencsés esemény következtében már a Q1-ben búcsúzni kényszerült.

A rajt és az első kör igencsak kaotikusan alakult, Verstappen ugyanis ütközött Piastrival, aki ennek következtében a sor végére került. Eközben a Red Bull-os csapattársat, Sergio Pérezt kiforgatta Valtteri Bottas.

A mexikói verseny ezzel a végéhez ért, miközben Verstappen folytathatta a megmérettetést, bár egy 10 másodperces büntetéssel kellett szembenéznie (Bottas is hasonló okból kapott ilyen büntetést).

Leclerc fantasztikusan kezdett, és mesterien kihasználta a verseny zűrzavarából adódó lehetőségeket: az első kör végére tizenegy helyet lépett előre, így már nyolcadik lett. Hamilton is jól teljesített, ő négy pozíciót tudott javítani.

Az élen Norris magabiztosan kezdett és haladt is az első körökben: hamar másodperces fölé növelte előnyét Sainzcal szemben, aki szintén gyorsan leszakította magáról a kavarodásban a harmadik helyre ugró Gaslyt.

Az első szakaszok során Leclerc folytatta lenyűgöző felzárkózását: a monacói pilóta sorra megelőzte Kevin Magnussent, Fernando Alonsót és Hülkenberget is. Ennek eredményeként a tizenkettedik körben már az ötödik helyen állt, és nem sokkal lemaradva a Gasly és Russell duójától.

A pontzónába Verstappen is gyorsan visszaverekedte magát, neki viszont számolnia kellett még a már említett büntetéssel.

A kerékcserék után Leclerc sikeresen megverte Gaslyt, aki később állt ki és a friss gumik előnyét élvezte. Emellett Russell is Leclerc mögé került a Mercedes versenyzőjének kerékcseréje után. Érdemes megjegyezni, hogy a brit pilóta gumielőnyben volt, mivel hosszabb ideig maradt a pályán az első etapja során.

A cserék az élen nem hoztak változást, bár a Ferrari megpróbált Norris elé vágni, a McLaren hibátlan kiállást produkált és a fiatal pilóta is magabiztos volt a ki és bevezetőkörön is őrizve ezzel az elsőséget.

Legtovább Hamilton és Verstappen maradt pályán, a holland pedig a csere és a büntetés letöltése után a tizenegyedik helyre jött vissza, újra neki kellett tehát futnia a felzárkózásnak. Hamilton hetedik volt a csere után és friss közepeseken támadhatott a jobb pozíciókért (az ellenfelek keményeken voltak, ellentétes taktikával kezdték ugyanis a futamot).

A harmincegyedik körben két búcsúzó került a figyelem középpontjába: Bottas és Magnussen, de nem úgy, ahogyan szerettek volna. A finn első kerekei blokkoltak így féktávon ütközött riválisával, autója pedig annyira megrongálódott, hogy fel kellett adnia utolsó versenyét. Magnussen legalább folytathatta azt.

Ahogy a hajrához érkeztünk, Hamilton és Verstappen egyre inkább megkezdték a pozícióharcot: a brit versenyző felküzdötte magát az ötödik helyre, csapattársa mögé, míg a legújabb négyszeres világbajnok a hatodik pozíciót foglalta el, Hamilton nyomában.

A hetedik helyen Gasly végzett, aki ugyan nem tudott versenyezni az élmezőny klasszisaival, de a középmezőny legjobb pozícióját megszerezve magabiztosan haladt afelé, hogy hozzájáruljon az Alpine csapata hatodik helyének biztosításához a konstruktőri pontversenyben.

A verseny hajrájára a Mercedes pilótái kerültek a középpontba, hiszen Hamilton, kihasználva a gumijainak előnyét, sikeresen utolérte csapattársát, Russellt. Az utolsó körben pedig egy lenyűgöző manőverrel megelőzte őt, így megszerezte a negyedik helyet. Ezzel a pozícióval búcsúzott el a csapattól, amelynek színeiben hat bajnoki címet ünnepelhetett 2014 és 2020 között.

Az élen nem történt változás, így Norris a győzelem birtokában haladt át a célvonalon, míg Sainz és Leclerc a második és harmadik helyet szerezték meg. Ezzel pedig biztossá vált, hogy a 2024-es év konstruktőri bajnoki címét a McLaren csapata nyeri el. Ez a diadal 1998 óta az első ilyen jelentős sikerük, ami miatt hatalmas ünneplésre készülhetnek!

Az idén negyedik bajnoki címét ünneplő Verstappen egy hatodik hellyel búcsúztatta az évet, Gasly pedig hetedik lett, megszerezve ezzel a hatodik konstruktőri pozíciót az Alpine-nak.

A 2024-es szezon utolsó versenyén Hülkenberg búcsúzott a Haastól, míg Alonso és a tizedik helyezésért harcoló Piastri is pontot gyűjtött, így emlékezetes pillanatokat szereztek a rajongóknak.

Related posts