Norris kiváló stratégiája révén megszerezte a győzelmet a Hungaroringen, míg Leclerc sajnos nem tudta megközelíteni a dobogós helyezést.

A harmadik pozícióból rajtoló Lando Norris, a McLaren versenyzője, diadalmaskodott a 40. Magyar Nagydíjon, miután az utolsó körökben csapattársa, Oscar Piastri, aki végül a második helyen zárta a versenyt, majdnem kiütötte őt. A verseny végjátékában izgalmakban nem volt hiány, de Norris remek taktikai érzékkel és egy kiállásos stratégiával biztosította be győzelmét. A pole-pozícióból startoló Charles Leclerc nem tudta megvédeni a dobogós helyezését, míg George Russell a harmadik helyen futott be.
Talán csak a legelkötelezettebb Ferrari-drukkerek reménykedtek abban, hogy a csapat tehetséges versenyzője, Charles Leclerc megszerzi a pole-pozíciót a vasárnapi versenyre, különösen a három szabadedzés eredményeit látva. A monacói versenyző az utolsó etapban, egy utolsó, bravúros kört futva sikeresen megelőzte az eddig domináló két McLaren pilótát. Az időmérő után a világbajnoki éllovas Oscar Piastri és csapattársa, Lando Norris is a szélviszonyokkal küzdöttek, míg Leclerc optimistán tekintett a futamra, remélve, hogy a rajtot követően meg tudja őrizni vezető helyezését.
Vasárnapra megérkezett a várva várt csapadék a Hungaroringre, és a reggeli órákban az ég csapatai valóban megnyíltak, így a pálya hőmérséklete 20 Celsius-fokra süllyedt. A nap a Formula-3 versennyel indult, amely után egy új bajnokot is ünnepelhettünk a kategóriában. Ezt követően a Formula-2 izgalmas futama következett. Délelőttre az eső elállt, de a szél továbbra is felerősödött, így kifejezetten hűvös időjárás fogadta a nézőket. Ahogy azonban közeledtünk a futam rajtjához, a nap végre kibukkant a felhők mögül, és a hőmérséklet is kezdett emelkedni. A felújított Hungaroring teljes teltházzal üdvözölte a nézőket, akik remek hangulatban várták a verseny kezdetét.
A rajt zökkenőmentesen zajlott, de Norris kénytelen volt két pozíciót is hátrafelé lépni, miután megpróbálta megelőzni a második helyről induló Piastrit. Ekkor Russell és Alonso is elhaladt mellette. Az élen Leclerc remek startot mutatott be, és sikeresen megőrizte a vezető helyét, míg Hamilton, aki kemény keverékű gumikkal rajtolt, sajnos két pozíciót veszített.
A 3. körben Norris már nyithatta a hátsó szárnyát, a hosszú egyenesen pedig el is ment Alonso mellett. Eközben a nyolcadik helyről induló Verstappen visszaelőzte Lawsont, majd Strollt is lehagyta, de Bortoletóval hosszú körökön keresztül nem tudott mit kezdeni. Az ötödik helyen autózó Alonso nagyon szétszakította az élmezőnyt, a 12. körre már 10 másodperces hátrányt szedett össze a negyedik Norrisszal szemben, viszont a kétszeres világbajnok pilóta nyakán ott volt Bortoleto és Verstappen is. A mezőny leggyorsabb körét akkor Norris futotta, de fel volt adva a lecke a brit számára, mert mercedeses honfitársa, George Russell szintén remek tempót ment a harmadik helyen, és másodpercen kívül tartotta magát riválisához képest.
A 14. körben kezdtük el látni az első kerékcseréket, amikor Colapinto megérkezett a boxba egy új gumi garnitúráért, és szorosan a nyomában volt Ocon és Albon is. Hülkenberg viszont nem úszta meg a büntetést, ugyanis öt másodpercet kapott, mert a rajtnál elmozdult a helyéről. Az élen álló Leclerc továbbra is magabiztosan tartotta pozícióját, hiba nélkül rótta a köröket, és 2,5-3 másodperces előnnyel haladt Piastri előtt. A McLaren csapata biztatta az ausztrál versenyzőt, hogy bátran tapossa a gázt, és próbálja meg csökkenteni a hátrányát. Azonban a McLaren 18. körében úgy döntött, hogy ideje kerékcserére hívni Piastrit, így kemény abroncsokra váltottak.
A Ferrari számára azonnali reakcióra volt szükség, hiszen néhány körrel később Charles Leclerc is megérkezett a bokszba. Ami igazán kulcsfontosságú volt, az az, hogy sikerült Piastri elé visszatérnie a pályára. A monacói pilóta ezt követően magabiztosan megelőzte Alonsót, és nekilátott, hogy utolérje a régi gumikon versenyző Norrist. Piastri 2,5 másodperces hátrányban követte Leclerc-t, ám a McLaren tempója nem tűnt számottevően gyorsabbnak a futam során. Az ausztrál versenyző a csapatától érdeklődött, hogy vajon egyetlen kiállással végig tudják-e vinni a versenyt, de a válasz nem volt éppen megnyugtató. Közben pedig egyre csak közeledett a viharfelhő a Hungaroring fölé.
A 24. Körben Verstappen feljött a 12. helyre, Hamilton mögé, megelőzve Gaslyt, de arra panaszkodott a holland világbajnoki címvédő, hogy igen nagy forgalomba hozták őt vissza kerékcsere után. Eközben Leclerc körről körre csökkentette hátrányát Norisszal szemben, aki még nem volt a bokszutcában, de megerősítették a brit csapatrádióján, hogy rámennek a győzelemre, és megpróbálják az egy kiállásos taktikát. Valóban, ez futamgyőzelmet érhetne Norrisnak. A mezőny sűrűjében ezekben a percekben Verstappen és Hamilton gabalyodott majdnem össze, lesodródott a pályáról a Ferrari, de baleset nem történt, és simán előzött a holland versenyző.
Norris végül a 32- körben jött ki kemény keverékű gumikért, és Russell mögé nyolc másodperccel, a negyedik helyen jött vissza a pályára. Leclerc tehát újra átvette a vezetést, de vészesen közeledett mögötte Piastri, ekkor már csak másfél másodperc volt a lemaradása riválisához képest. Ennél nagyobb bajba viszont nem került hosszú körökön keresztül a monacói, mert nem tudott tovább gyorsulni Piastri, és két másodpercen kívülre került. Ekkor már Norris 19,5 másodperce jött fel a negyedik helyen az éllovas Leclerchez képest, ami annyit jelentett, amennyiben a monacói betér a bokszutcába, biztosan a brit mögött folytatja majd.
Russell továbbra is magabiztosan haladt a harmadik pozícióban, nyolc másodperces hátrányban Piastrihoz képest, de a brit tempója teljesen rendben volt. Kifejezetten kérte csapatát, hogy ne zavarják, mert kizárólag a vezetésre kívánt összpontosítani. Végül a 42. körben Leclerc-t hívták be a bokszutcába új gumikért, ő pedig a kemény keveréket választotta, így a negyedik helyen tért vissza a pályára, hét másodperccel Norris mögött. A monacói versenyző 10 körrel frissebb gumikon folytatta a versenyt, mint a McLaren brit pilótája. Piastri a 46. körben érkezett a bokszba új abroncsokért, és a csapat kerékcseréje remekül sikerült, így sikerült visszajönnie Leclerc mögé a harmadik helyre, öt másodperces lemaradással.
A Ferrari viszont egyre nagyobb bajba került, mert nem volt meg Leclerc tempója, volt olyan kör, amelyen 1,1 másodperccel volt gyorsabb Piastri, és vészesen közeledett a monacói mögé. 20 körrel a vége előtt Russell megfutotta a mezőny leggyorsabb körét, majd Piastri ahogyan az várható volt, tükörsimán hagyta le a Ferrari versenyzőjét a hosszú egyenes végén. Norris előnye az élen kilenc másodperc volt csapattársához képest, a két McLaren átvette az első két helyet. Verstappen végül nem tudott végig menni egy kiállással, ő is jött friss keményekért, és a kilencedik helyen jött vissza, Lawson mögött. A pole-pozícióból rajtoló Leclerc dobogója is veszélybe került, mert körről körre közelített felé Russell, akinek sokkal jobb volt a tempója. Jelezte is csapatrádión Leclerc, hogy vezethetetlenné vált az autója, és borzasztó frusztrált emiatt.
15 körrel a verseny vége előtt Norris előnye csupán 5,8 másodperc volt, és Piastri már teljes gázzal igyekezett csökkenteni a távolságot, hiszen a tempója egyértelműen jobb volt, így egyre közelebb került csapattársához. Eközben Russell is egyre inkább megközelítette Leclerc-t, aki már három másodpercen belül autózott, és a Mercedes brit versenyzője számára egyre reálisabbá vált a dobogó legalsó fokának megszerzése. Russell hosszú ideig nem tudott előzni, mivel a lekörözött pilóták miatt zsúfolt forgalomban kellett navigálnia, de végül a 62. körben, a hosszú egyenes végén sikerült Leclerc elé kerülnie. A monacói pilóta agresszíven védekezett, de idővel már nem tudott mit tenni a helyzet ellen. Az élen pedig egy izgalmas csata bontakozott ki az első helyért, hiszen Piastri, a frissebb gumiknak köszönhetően, egyre inkább közelített Norrishoz, és a 65. körre már csupán egy másodpercre volt tőle.
Norris a csapatrádión kifejezte frusztrációját a lekörözöttekkel kapcsolatban, akik szerinte akadályozták őt a gördülékeny versenyzésben. Ennek következtében Piastri meglepően hamar a nyomába ért. Noha az ausztrál pilóta mindössze egy másodpercre volt Norris mögött, sokáig nem tudta megkísérelni az előzést, mivel a brit versenyző hiba nélkül irányította a kört, és az idő egyre fogyott. A 69. kör elején Piastri végre közel került az előzéshez, ám egy váratlan hiba miatt elfékezte magát, és alig kerülte el, hogy összeütközzön csapattársával. A csapat mindenkit figyelmeztetett a rádión, hogy Piastri legyen különösen óvatos, nehogy véletlenül kiüsse nemcsak Norris-t, hanem saját magát is. Végül nem adódott újabb lehetősége az éllovas ausztrál számára, hiszen Norris tökéletesen megvalósította a kiállásos taktikáját, ami győzelmet hozott számára. Piastri a második, míg Russell a harmadik helyen zárta a futamot. A pole-pozícióból induló Leclerc sajnos nem tudta megcsípni a dobogós helyezést.
Ez a fejlemény azt tükrözi, hogy Norris kilenc ponttal közelebb került Piastrihoz a világbajnoki pontverseny rangsorában.
Hamarosan megosztjuk veletek a részletes eredményeket!
A 40. Magyar Nagydíj programja
péntek
Természetesen, itt van egy egyedi megfogalmazás az "első szabadedzés" kifejezésre: *Első próbakör a versenypályán* Ha szeretnéd, hogy más kontextusban is kifejtsem, jelezd nyugodtan!
Második szabadedzés
A hét utolsó napja, a szombat, mindig különleges hangulattal bír. Az emberek ilyenkor gyakran pihenésre és feltöltődésre használják az időt, elhagyva a hétköznapi rohanást. Sokak számára a szombat a családi összejövetelek, baráti találkozók ideje, vagy éppen egy hosszú alvásé. Ezen a napon a városokban is megélénkül a légkör: piacok, rendezvények és programok várják az érdeklődőket. Szombaton lehetőség nyílik arra, hogy kicsit megálljunk, élvezzük az élet apró örömeit, és feltöltődjünk a következő hét kihívásaira.
* harmadik szabadedzés
Időmérő edzés: egy különleges módszer, amely során a sportolók nem csupán a fizikai teljesítményüket mérik, hanem a saját határaikat is felfedezik. Ez a megközelítés lehetőséget ad arra, hogy a résztvevők pontos képet kapjanak fejlődésükről, miközben a versenyszellem is fokozódik. Az edzés során a cél nem csupán a sebesség fokozása, hanem a kitartás és a mentális erő fejlesztése is. Az időmérő edzés izgalmas kihívásokat tartogat, és segít abban, hogy mindenki a legjobbat hozza ki magából.
vasárnap
Borítókép: Bradley Collyer - PA Images / Getty Images.