Szállítási szünet: Az Audi leállította az amerikai importját, ami a győri üzemet is érinteni fogja.


A német autóipari óriás, amely hazánkban is jelen van, most mérföldkőhöz érkezett: a hétfőn megjelent cikk szerint az Automobilwoche szakmai magazinban az Audi egy körlevelet küldött márkakereskedőinek, amelyben részletezi az amerikai vámokkal kapcsolatos reagálását.

Később hivatalosan is megerősítették, hogy döntésük szerint az összes Mexikóban és más tengerentúli piacokon gyártott, illetve az USA kikötőibe

Európából április 2. után érkezett járművet vissza kell tartani

- ezek a szállítmányok már nem kerülhetnek át a nagykereskedőkhöz, vagyis egyelőre nem jutnak el az amerikai vásárlókhoz, csak a jelenleginél magasabb árakon.

Az autószalonoknak és kiskereskedőknek most a meglévő készleteik csökkentésére kellene összpontosítaniuk. Jelenleg az Audi raktárában több mint 37 ezer olyan jármű található az Egyesült Államokban, amelyek nincsenek kitéve a megemelt vámtarifáknak. Ennek köszönhetően ezeket az autókat az eddig megszokott árakon lehet értékesíteni – nyilatkozta az Audi szóvivője az Oe24-nek.

Ez körülbelül két hónapra elegendő mennyiséget takar, amely idő alatt kidolgozzák az új értékesítési megközelítéseket.

A szállítási leállás hátterében az áll, hogy az Audi nem rendelkezik saját gyártóüzemmel az Egyesült Államokban, így minden egyes járművet importálnia kell. Az amerikai piacon a legnépszerűbb modell a Q5, amely a mexikói Audi gyárban készül. A többi jármű a német, magyar és szlovák gyárakból érkezik.

A járműgyártásunk szoros kapcsolatban áll az amerikai piaccal, hiszen termékeink egy része oda kerül értékesítésre. Ezen kívül motorjaink is megtalálhatók olyan autókban, amelyeket a VW Konszern az Egyesült Államokba exportál. Ezt Lőre Péter, az Audi Hungária kommunikációs igazgatója már korábban kifejtette a Telexnek a Trump által bevezetett vámokkal kapcsolatosan.

Az Audi magyarországi üzemében, ahol 12 ezer munkavállaló találja meg a megélhetését, a Q3-as modell gyártása különösen figyelemre méltó. A gyár a gyártott autók körülbelül 20 százalékát exportálja, ami évente mintegy 33 ezer járművet jelent, amelyek az óceánon túlra kerülnek.

Ahogy már említettük, április 3-ától az Egyesült Államokban az autóimportra kivetett vám jelentős mértékben megemelkedett: a korábbi 2,5%-os tarifa helyett most már 25%-os terhet kell viselniük a behozatal során. Ez a változás drasztikusan növeli az értékesítési költségeket. Ráadásul májustól 150 különböző autóalkatrész kategóriájára is kiterjed a pótdíj, ami tovább bonyolítja a helyzetet.

Az Audi anyacége, a Volkswagen, már a múlt héten értesítette az Egyesült Államokban működő kereskedőit, hogy bevezet egy "importdíjat" – számolt be róla a Wall Street Journal.

Ezzel együtt a VW már múlt csütörtökön átmenetileg leállította a járművek vonattal történő szállítását Mexikóból és az Európából érkezett autókat is visszatartja a kikötőkben várhatóan április közepéig, amíg új árakat kalkulál.

Az előre bejelentett vámok hatására márciusban jelentős növekedésnek indult az autóértékesítés az Egyesült Államokban. A nagyobb autógyártók többsége kétszámjegyű emelkedésről számolt be. Az összesített eladások megközelítették az 1,6 millió járművet az előző hónap során, ami éves szinten 13,6 százalékos növekedést jelent.

Sajtóhírek szerint az érdeklődés ezekben a napokban is élénk, az amerikai vásárlók lendülete addig biztosan kitart, amíg a régi áron juthatnak hozzá az új járművekhez.

Related posts