A WRC-ben különböző hajtáslánc-rendszerek és alkatrészek tekintetében többféle költségkorlát léphet életbe.


Az FIA bepillantást nyújtott a Japán Rally keretein belül a WRC 2027-es szabályrendszer tervezetébe, amely várhatóan drámai módon csökkenti az autók előállítási költségeit, és lehetőséget teremt a különféle hajtáslánc-technológiák alkalmazására.

2027-től egy új szabályrendszer kerül bevezetésre a WRC világában, amelynek elfogadására már a december 11-i Motorsport Világtanács ülésén sor kerülhet.

A Japán Rally során Andrew Wheatley, az FIA közúti versenysportért felelős sportigazgatója felfedte a szabályrendszer különböző aspektusait, lehetőséget adva a résztvevőknek, hogy jobban megértsék a verseny hátterét és működését.

Ezek szerint lehetőség nyílik különböző hajtás-rendszerek használatára, amik között a különbséget a nyomaték ereje tüntetné el. A 2025-ös Dakar Rallyn fognak először ilyen rendszert használni.

A jelenlegi alvázrendszer megőrzése mellett tervbe van véve, hogy egy külső vállalatot bízzanak meg a gyártásukkal.

"Már februárban és márciusban ki lett az az elv dolgozva, mely szerint 2027-től a gyártók nagyobb rugalmasságot kapnak a hajtáslánc-rendszer kiválasztásában - mondta Andrew Wheatley a Motorsport.com oldalnak. - Így tehát dönthetnek a gyártók a hibrid, az elektromos vagy más hajtáslánc-rendszer mellett. Valószínűnek tartom, hogy a közúti autók könnyebb eladásának szempontja miatt egy irányba fognak indulni a gyártók. Azonban, ha érkezik egy gyártó, mely például elektromos meghajtást szeretne használni és ez eltér a többi gyártótól, az sem probléma. Ez esetben a nyomatékerő lesz hivatott kiegyensúlyozni a járművek közötti különbséget. A Dakaron fogjuk először látni ezt a rendszer működni."

2027-től várhatóan új költségplafont vezetnek be az alkatrészek árára, amelynek célja, hogy megakadályozza a járművek árának drasztikus emelkedését.

A mai hibrid Rally1-es autók piaci ára körülbelül 1 millió euróra rúg. Februárban az FIA hivatalosan is bejelentette, hogy a jövőben 400 ezer euróra korlátozza az autók árát, ezzel is igyekezve csökkenteni a sportág költségeit.

Wheatley véleménye szerint a járművek árának mérséklésében kulcsszerepet játszhat, ha 2027-től bevezetnek egy költségplafont a különböző alkatrészekre.

Related posts