Ötször erősebb, és a régi-új Alfa szépsége is megmaradt.


Az olasz Totem Automobili mesterműveket teremt, amikor veterán Alfa Romeókat varázsol fényűző luxuscikkekké. A manufaktúra legfrissebb alkotása a lenyűgöző 600 lóerős GT Super Jarama, amely a klasszikus dizájnt és a modern technológiát mesterien ötvözi.

Hatvan év távlatából is lenyűgöző szépséggel és harmóniával bír az Alfa Romeo Giulia GTA. E remekmű láttán az ember joggal merül el a gondolatban, vajon tényleg szükség volt-e a fejlődésre az autóipari dizájn világában, vagy talán célszerűbb lett volna megőrizni az evolúció ezen állomását.

Szerencsére napjainkra egyre többen észrevették ezt a lehetőséget, így ha valakinek bőséges anyagi forrása van, könnyedén rátalál olyan kézműves műhelyekre, amelyek készséggel elkészítik számára álmai hamis veterán autóját.

Ilyen a Totem Automobili is, amelyről öt évvel ezelőtt írtunk először, akkor még csak tervezett elektromos átépítésük kapcsán. A GT Electric azóta megvalósult, de Giorgetto Giugiaro kortalan dizájnjához jobban illenek a benzines motorok - ezekből kétfélét is kínál a műhely.

A cikkünkben bemutatott GTSuper Jarama a kompakt 2,8 literes, ikerturbós motorral van felszerelve, amely teljesítményét tekintve igazi különlegesség. Ez a saját fejlesztésű, száraz karteres blokk 600 lóerős csúcsteljesítménye már önmagában is lenyűgöző, hiszen az eredeti GTA csupán 115 lóerőt tudott felmutatni. A lenyűgözően harmonikus V6-os motor ereje egy részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut el a hátsó tengelyhez, melyet egy szoros kapcsolatban álló manuális váltó irányít.

Nem csupán az extra teljesítmény révén képes 3,2 másodperc alatt elérni a 0-100 km/órás sebességet: míg az 1963 és 1965 között készült ikonikus modell körülbelül 950 kilogrammos súllyal rendelkezett, addig a restomod változat mindössze két mázsával nehezebb ennél, hála a szénszálas panelekből készült karosszériának.

Ez mind annak ellenére történik, hogy a tengelytáv 5 centiméterrel, míg a teljes hossz 20 centiméterrel bővült. A GT modell 25 centivel szélesebb lett, viszont magasságát milliméterre pontosan megőrizte, ahogyan azt eredetileg elképzelték.

A belső térben Conolly bőr, karbon és esztergált fém dominál, a hangulat hamisítatlan steampunkos. A váltó nyitott kulisszás, a hátrameneti síkot külön retesz határolja el, így védve a véletlen félreváltás ellen. Az utas előtt két veterán TAG Heuer kronográfot helyeztek el, részben, hogy emlékeztessen a Giulia GTA motorsport-hagyatékára, részben, mert így stílusos.

Related posts