Új irányt vesz a Budai alsó rakpart forgalma: sebességkorlátozás lép életbe!


Péntektől kezdődően a Budai alsó rakpart szinte teljes hosszában, a Tímár utca és a Rákóczi híd közötti szakaszon, 50 kilométer/óra sebességhatár lép életbe. Ez érinti azokat a részeket is, ahol eddig 70 kilométer/óra volt a megengedett sebesség. Ezt a fontos változást a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jelentette be csütörtökön az MTI hírügynökségnek.

A sebességhatárok egységesítése és csökkentése szorosan összefonódik a Fővárosi Közgyűlés által jóváhagyott közlekedésbiztonsági stratégiában megfogalmazott intézkedésekkel. Ezen lépések célja, hogy a BKK és a Budapest Közút által végrehajtott intézkedések révén biztonságosabbá tegyék a városi közlekedést. A közlemény hangsúlyozza, hogy ez a kezdeményezés a közutakon előforduló súlyos és halálos sérülések számának további csökkentésére irányul.

Az intézkedés azt jelenti, hogy a 8 kilométer hosszú útszakaszon január 10-étől, péntektől a 70 kilométer/órás és az 50 kilométer/órás útszakaszok váltakozása helyett egységesen 50 kilométer per óra lesz a megengedett legnagyobb sebesség, kivéve a Nagyszombat utcai kijelölt gyalogos-átkelőhely és kerékpárút-átvezetés környezetét, ahol marad az alacsonyabb, 40 kilométer/órás sebességhatár - tették hozzá.

A szakértők megállapították, hogy a különböző útszakaszok kapacitását és a közlekedők menetidejét a megengedett sebesség alig befolyásolja. Sokkal inkább a csomópontok áteresztőképessége és a forgalom volumene játszik döntő szerepet. Például a Budai alsó rakparton a 70 kilométer/órás sebességet valójában csak éjszaka vagy a hajnali órákban lehet tartani, mivel napközben gyakran tapasztalható torlódás hosszabb szakaszokon is.

Az alacsonyabb sebesség éjszaka és hajnalban a közlekedésbiztonság javítása mellett többek között a zajterhelést is csökkenti - fűzték hozzá.

Végül kiemelték, hogy az intézkedés mögött alapos tervezés állt. A bevezetése során külön figyelmet fordítottak a legvédtelenebb úthasználók, például a gyalogosok biztonságára is. Ezzel a sebességhatár csökkentésével nem csupán a közlekedési környezetet javítják, hanem potenciálisan életeket is menthetnek.

A tervek kidolgozására a BKK munkatársainak segítségére volt a társaság által kifejlesztett úgynevezett prediktív modell, amely értékeli, hogy melyik útszakaszokon van kifejezetten nagy szerepe a megengedett sebességnek az ütközések előidézésében. Az adatalapú, mesterségesintelligencia-modell segítségével a szakemberek 5 év adatainak értékelésével még jobban megbizonyosodhatnak arról, hogy hol van szükség beavatkozásra a biztonságos közlekedés érdekében - olvasható a közleményben.

Related posts