Létezik olyan csalási forma, amelynek alkalmazása már nem vezet sikerre az OTP-ügyfeleknél.


A bank osztja az MNB által bevezetett intézkedések célját, de fontos, hogy ne csússzunk át a másik végletbe: elengedhetetlen, hogy ne bátorítsuk a gondatlan ügyfélviselkedést!

A Magyar Nemzeti Bank legújabb "öt csapás" intézkedéscsomagja a társadalom egyik súlyos problémájára reflektál, célja pedig a csalásokkal kapcsolatos bűncselekmények következményeinek mérséklése és a terhek bankokra való áthárítása. Az OTP Bank már évek óta elkötelezetten harcol ezen bűncselekmények ellen, és eddig jelentős sikereket ért el – olvasható a bank friss sajtóközleményében. Az intézkedéscsomag kapcsán az Mfor is részletesen beszámolt a fontos lépésekről:

A csalásokkal szembeni hatékony védekezés egyik legnagyobb nehézsége, hogy a bűnözők nem a jól védett banki rendszereket célozzák meg, hanem inkább az ügyfelek figyelmét manipulálják. Ezzel azt érik el, hogy kicsalják tőlük a banki információkat, vagy ráveszik őket, hogy saját maguk végezzenek olyan átutalásokat, amelyek végül a csalók zsebébe vándorolnak.

Az OTP Bank jelentős előrelépést ért el a pénzforgalmi visszaélések visszaszorításában, hiszen az ügyfelei kárára elkövetett csalások volumene az előző évhez képest közel 50%-kal csökkent. E mögött olyan átfogó intézkedések állnak, amelyeket a bank több milliárd forintos befektetéssel, a szabályozói és felügyeleti elvárásokon felül valósított meg. A bank részletesen bemutatja a bevezetett intézkedéseket és az azokhoz szükséges forrásokat is: több mint 3 milliárd forintot szenteltek adatalapú csalásmegelőző technológiák fejlesztésére, beleértve a tranzakciófigyelő algoritmusokat és a mesterséges intelligenciát. Emellett ügyfélbarát biztonsági megoldásokat is bevezettek, mint az azonnali letiltás, telefonos ügyintézés lehetősége, valamint az alacsony alapú utalási limit. Továbbá, évente 1 milliárd forintot költenek nemzetközi szinten elismert külső biztonsági szolgáltatások igénybevételére. A digitális biztonság és a csaláskezelés érdekében egy dedikált fejlesztői csapatot alakítottak ki, amely 33 szakemberből áll, és folyamatos együttműködésben áll a rendőrséggel. A bank jelentős forrást fektet ügyféledukációba is, és aktívan részt vesz a Kiberpajzs platform munkájában. Továbbá, az ELTE-vel közösen létrehozott KIBERLAB keretein belül kutatásokat végeznek a pénzügyi visszaélések megelőzése érdekében.

A hírek szerint az OTP Bank eddigi törekvései jelentősen meghaladják a szabályozói és felügyeleti követelmények szintjét.

eddig legalább 17 milliárd forint összegű kártól óvták meg a bank ügyfeleit, és mára egyes elkövetési módoktól, mint például a Foxpost-típusú csalás, teljesen meg tudják óvni az OTP ügyfeleket.

A helyzet valóban nem megoldott, és az MNB törekvése indokolt, hiszen fontos, hogy a szektor szintjén és jelentős mértékben csökkenjenek a csalások - állítja az OTP. Emellett hangsúlyozzák, hogy az új szabályoknak és elvárásoknak figyelembe kell venniük, hogy a csalások forrása nem a banki rendszerekben keresendő, hanem inkább az ügyfelek figyelmetlenségében, gyanútlanságában, vagy akár hiszékenységében rejlik.

A szabályozó hatóságok által a bankokra nehezedő felelősség folyamatos növekedése párhuzamosan jár a morális erózió kockázatának fokozódásával. Minél szigorúbbak a szabályok, annál inkább fennáll a veszély, hogy az ügyfelek felelőtlenül kezdik kezelni pénzügyeiket, míg a bűnözők egyre ügyesebben álcázzák magukat jóhiszemű szereplőkként, így fokozva a csalások mértékét.

Related posts