A magyar dolgozók körében van egy terület, amiről ritkán hallani panaszt: a munkahelyi közösség és a csapatszellem. Sokan értékelik a kollégák közötti támogató légkört és a közös célokért való küzdelmet. Ez a pozitív élmény sokszor erőt ad a mindennapi ki

A legfrissebb felmérés alapján a hazai munkavállalók 70%-a elégedett a munkahelyi légkörrel, különösen a kisebb vállalatok esetében, ahol még kedvezőbb körülmények jellemzik a munkavégzést.
A legtöbben szívesen vesznek részt személyes beszélgetésekben a kollégáikkal, és örülnek, ha van lehetőség a munkán kívül is találkozni. Ilyenkor leginkább a kötetlen bulikat és közös ünnepléseket részesítik előnyben. Ahol nincs lehetőség a home office-ra, ott gyakran feltételezik, hogy az otthoni munkavégzés rontaná az emberi kapcsolatokat, a gyakorlati tapasztalatok azonban inkább pozitívak.
Országos, reprezentatív felmérésben vizsgálta meg a Profession.hu, milyennek érzik most a munkahelyi légkört a magyar dolgozók, és milyen kapcsolatot ápolnak a kollégáikkal. Jó hír, hogy az eredmények pozitív képet mutatnak: 23 százalékuk szerint kifejezetten jó, további 47 százalékuk szerint inkább jó a hangulat. Érdekesség, hogy minél kisebb egy munkahely, annál nagyobb ez az arány. Emellett - nem meglepő módon - a rövidebb munkaidő is pozitív hatást gyakorol a közérzetre: a napi négy órában dolgozók érzik a legjobban magukat a munkában.
Ahol nem áll rendelkezésre az otthoni munkavégzés lehetősége, a munkavállalók többsége (59%) úgy véli, hogy a home office hátrányosan befolyásolhatja a munkahelyi légkört. Ezzel szemben azok, akik már tapasztalatot szereztek az otthoni munkavégzésben, úgy nyilatkoznak, hogy vagy javultak (18%), vagy nem történt lényegi változás (56%) a kollégáikkal való emberi kapcsolataikban.
Bár sokan inkább a munkavégzés helyszínén, például az irodában vagy az üzemben, illetve ebédidő alatt folytatnak magánjellegű beszélgetéseket (ez a válaszadók 38%-ára jellemző), érdekes módon majdnem minden ötödik munkavállaló online platformokat is igénybe vesz erre a célra. Közülük a legnépszerűbbek a Facebook Messenger, a Facebook-csoportok, valamint a Viber, amelyeket gyakran választanak az informális eszmecserék lebonyolítására.