Meglepetés született, hiszen a McLaren nem tudta megverni riválisait az időmérőn.

A Hungaroringről kicsivel nyugatra esett, de napos időben, 29 Celsius-fokos levegő- és 52 fokos aszfalthőmérséklet mellett vághatott neki a 2025-ös szezon 14. időmérő edzésének a Forma-1 mezőnye Mogyoródon. A hétvége során toronymagasan kilógott a mezőnyből a McLaren, normál körülmények között a kérdés csak az volt, vajon Lando Norris vagy Oscar Piastri szerzi meg a pole-pozíciót.
A Q1 kezdetén a mezőny nem sietett a dolgokkal, ám a két Williams autója megtörte a csendet. Amint Carlos Sainz és Alexander Albon befejezték mért köreiket, a többiek is előmerészkedtek garázsaik rejtekéből. A pálya fölé telepedő felhők addigra már 45-46 fokra hűtötték le az aszfaltot.
A szakaszt a McLaren óvatosan kezdte, fél másodperccel lassabb kört futva, mint a harmadik szabadedzésen. Ezzel együtt is az élen volt Piastri az első körök után, de a Mercedes duója, George Russell és Andrea Kimi Antonelli közel volt hozzájuk. Akik viszont nagyon szenvedtek, az Max Verstappen és Cunoda Juki. A holland az utolsó Q1-es nekifutások előtt a kiesőhelyek peremén volt, míg a japán ott is állt.
A szakasz végjátékában Fernando Alonso egy ideiglenes vezetést szerzett, ám az Aston Martin pilótája nem sokáig örülhetett, mivel Piastri gyorsan elvette tőle az első helyet. A spanyol versenyző valószínűleg megkönnyebbült, hogy elkerülte a kiesőzónát, és nem kellett idegeskednie a hátsó pozíciók miatt. Viszont búcsúzott Cunoda, Pierre Gasly (Alpine), Esteban Ocon (Haas), Nico Hülkenberg (Haas) és Albon, akik nem tudták folytatni a versenyt. Verstappen a 11. helyen folytatta tovább.
A Q2 szakasz késlekedéssel indult, mivel több versenyző is kaviccsal hintázta tele a 12-es kanyart a pályakiszélesítés során, és ezt követően takarításra volt szükség. A pálya hőmérséklete tovább csökkent, így a 15 perces időablak már csupán 41 fokos aszfaltot kínált a versenyzőknek. Ráadásul az eső is megérkezett a Hungaroring bizonyos részeire, ami igazi rohanásra késztette a pilótákat, hogy a lehető legszárazabb felületen tudjanak mért időt futni.
Ehhez képest kockázatos lépés volt, hogy a két Ferrari, a két Mercedes és Verstappen használt gumikon tette meg első mért körét. A ferraris Lewis Hamilton, valamint a Mercedesben Andrea Kimi Antonelli nem is állt továbbjutást érő helyen első idejével.
Szerencsére az eső nem erősödött fel, így a szakasz hajrájában nem volt kérdés, hogy van még lehetőség a javításra. Hamiltonnak és Antonellinek azonban így sem sikerült biztosítaniuk a Q3-as helyet: a Mercedes pilótája mindössze 6 ezredmásodpercen múlott, mielőtt elvették a körét, így végül a 15. pozícióban zárt. Hamilton a 12. helyen végzett, közvetlenül Oliver Bearman (Haas) mögött, míg Carlos Sainz és Franco Colapinto (Alpine) előtt végzett.
A Q3-as első körök után Piastri közel egytized másodperccel vezetett Norris előtt, míg a legközelebbi üldöző, Russell 23 századot kapott az ausztráltól. A McLarenek a tovább hűlő aszfalton lassultak a Q2-höz képest, de még így is az élen álltak. A mezőny többi tagja még lassabb volt, többségük ráadásul első mért körét használt abroncsokon tette meg.
Az utolsó próbálkozásokat az Aston Martin zárta le, amely eddig remek formában teljesítette az időmérőt. Fernando Alonso ideiglenesen a második, míg Lance Stroll a negyedik helyen állt, és a McLarenekkel együtt négy versenyző is mindössze egy tizedmásodpercen belül helyezkedett el. Természetesen ekkor a többiek még aktívan köröztek.
Meglepő módon a McLarenek nem javítottak sokat, viszont Charles Leclerc annál többet: a monacói pole-pozíciót szerzett a Ferrarival, 26 ezredmásodperccel maga mögé utasítva Piastrit és 41 ezreddel Norrist. A negyedik Russell is közel volt a tűzhöz a maga 53 ezredes hátrányával, de az ötödik helyre visszacsúszó Alonso is csak 109 ezredet kapott.
A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj izgalmas eseményére vasárnap 15 órakor kerül sor. Ne hagyd ki ezt a nagyszerű sporteseményt!