Wolff szót kért a Russell és Verstappen közötti vitában, és éles megjegyzéssel illette Hornert, akit csahos kiskutyaként karakterizált...


Toto Wolff csütörtökön részt vett George Russell Mercedeses sajtótájékoztatóján, ahol határozottan kifejezte, hogy Christian Horner ne avatkozzon bele a versenyzőik közötti feszültségbe...

Lewis Hamilton búcsúhétvégéjének kezdetén meglepetésként hatott, hogy a Mercedes sajtónapján nem a távozó világbajnok körül forgott minden, hanem George Russell került a középpontba. Russell érzéseit nem rejtette véka alá, amikor a Katarban történt bírósági események miatt kritizáló Max Verstappen ellen indított éles támadást, így a figyelem inkább a fiatal brit pilóta szavaira összpontosult, mint Hamilton búcsújára.

Ha valaki a múlt héten túlzónak találta volna, hogy egy bemelegítő körben lévő versenyzőt megfosszanak a pole pozíciójától, mert útját állta egy másik, szintén bemelegítő körön lévő, de nem lassító autó, akkor most itt az abszurditás újabb dimenziója: botrány és háborús hangulat egy bemelegítő kör körül...

Verstappen és Russell ügye kétségkívül kezd indokolatlanul nagyra dagadni, és ezt teátrális elemek is jelezték csütörtökön. Russell írott médiának kiírt sajtótájékoztatóján ezúttal még Toto Wolff csapatfőnök is megjelent, holott sosem szokott. Elmondása szerint most azért tette, mert a vitába beleszólt Red Bull-os megfelelője (vagy inkább poláris ellentéte...), Christian Horner, aki a katari verseny után hisztérikusnak nevezte Russellt...

"Ez egy olyan ügy, ami a versenyzőket érinti, konkrétan George-ot és Maxot. Nem hiszem, hogy nekem be kellene avatkoznom" – felelte Wolff, majd, miután észrevette, hogy ő is érintett a helyzetben, gyorsan hozzátette: "Ha a másik csapatfőnök hisztérikusként említi George-ot, az nálam egy komoly határt lép át. Ő nem pszichoanalitikus, de ez egy súlyos kijelentés. Hogy képzeli, hogy kommentálja egy versenyző mentális állapotát?!"

- tette fel a kérdést, miközben rosszallóan nézett rá.

Wolff ezt követően többek között "csaholó kis terrierként" jellemezte azt a kollégáját, aki szerinte nem végzi megfelelően a feladatát...

Russell kifejtette, hogy Verstappen dominálása a mezőnyben már-már elviselhetetlenné vált, és elérkezett az idő, hogy valaki végre megállítsa. A beszélgetés során felmerült a kérdés is, hogy vajon nem érzi-e úgy, hogy a Red Bull vezetése éppen hogy csak ösztönzi a bajnokát, miközben esetleg nem a legjobb irányt választják. A válasz azonban nem Russell szájából érkezett, hanem Wolff reagált a felvetésre.

Csapatfőnökként kulcsfontosságú, hogy olyan partner legyél, aki képes megérteni a finomabb árnyalatokat. Ez azt jelenti, hogy el kell magyaráznod a versenyződnek, hogy a dolgok nem mindig fekete-fehérek. Az absolút igazságok helyett fontos, hogy egy kicsit árnyaltabban lásd a helyzetet, és mélyebbre áss a megfigyeléseidben és a nézőpontodban. El kell fogadnod, hogy a dolgok sokszor nem csupán vagy-vagy alapon működnek, hanem lehetnek olyan helyzetek is, ahol valami ötvenegy-negyvenkilenc vagy akár hetven-harminc százalékos mértékben igaz. Mindig létezik egy másik nézőpont is, amit érdemes figyelembe venni.

Talán, ha más szemszögből nézed meg a helyzetet, és megpróbálod elmagyarázni ezt a versenyződnek, a csapatodnak, akkor arra a felismerésre juthatsz, hogy mindkét oldalnak megvan a maga igazsága. Ha ezt nem teszed, akkor nem vagy alkalmas a szereped betöltésére. Egyszerűen szimplán gyenge vagy. És végső soron, miért érzi magát jogosultnak arra, hogy kritikát fogalmazzon meg az én versenyzőmmel kapcsolatban?! Hol van ennek az alapja? Mint egy csaholó kiskutya! Mindig szüksége van arra, hogy mondjon valamit.

- mondta barátságos hangnemben Hornert.

Versenyzője mindeközben kifejtette, Verstappent nemcsak a csapata, a versenyzőtársak sem próbálják fékezni, és ez probléma. "Amiatt lehetséges ez, hogy senki sem áll az útjába. Lewis az útjába állt 2021-ben, és Lewis igazságtalanul elveszítette a bajnokságot. El tudják képzelni, ha fordított lett volna a szereposztás, és Max veszíti el úgy a bajnoki címet, ahogyan Lewis veszítette? Masi az életét féltette volna!" - hozakodott elő a rossz emlékű 2021-es Abu-dzabi Nagydíjjal, ami után Michael Masi versenyigazgató egyébként kapott halálos fenyegetéseket Hamilton és a Mercedes szurkolóitól, és hosszabb időre depresszióba esett.

Russell hozzátette: "A közelmúltban voltak incidensek, amikért megbüntették, és önmagát büntette meg, mint Mexikóban a nemtörődöm előzéssel, vagy Budapesten a nemtörődöm előzéssel. A múltban annyira domináns autóban ült, és nem volt ilyen helyzetben. Az FIA szerintem nagyon is foglalkozik ezzel, és nem gondolnám, hogy változtatniuk kéne a nézőpontjukon, mert így vagy úgy, magát fogja büntetni" - mondta Russell.

És mindez nem egy bajnoki csata végjátékában történt leterelős manőver, hanem egy időmérős bemelegítő kör hozadéka...

Related posts