A valódi küzdelem Kína ellen nem az európai autópiac színpadán zajlik. – Totalcar


A legélesebb versenyek azokban a régiókban bontakoznak ki, ahol az autók technológiája egyszerűbb és költséghatékonyabb, mint például Délkelet-Ázsiában vagy Dél-Amerikában.

Kína helyi piacvédelmi intézkedések hiányában, valamint az autópiac alacsonyabb elvárásai révén egyre jelentősebb szereplővé válik Dél-Amerika, Afrika, a Közel-Kelet, Közép-Ázsia és Délkelet-Ázsia piacain. Az alacsony ár, amelyet a kínai gyártók kínálnak, kulcsszerepet játszik ebben a folyamatban.

Az elektromos autók világában kiemelkedő tendencia figyelhető meg az alacsonyabb árkategóriában, mivel a tradicionális gyártók gyakran nem szánnak külön fejlesztéseket a szegényebb piacok számára. Ezzel szemben Kínában, a helyi piaci sajátosságoknak köszönhetően, számos megfizethető és egyszerűbb felszereltségű modell érhető el, amelyek széles választékot kínálnak a vásárlóknak.

A rendelkezésre álló információk szerint a kínai terjeszkedés legnagyobb vesztesei között szerepelnek a japán autógyártók, mint a Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi és Suzuki. Ezen kívül az európai piacon a Fiat, Renault és Volkswagen is hátrányosan érintett. Dél-Koreából pedig a Hyundai és a Kia szenved a helyzet következményeitől. Érdekes módon az elmúlt év során a kínai autógyártók piaci részesedése Uruguayban és Izraelben egyaránt meghaladta a 10%-ot, ami figyelemre méltó növekedést jelent.

Jelenleg a kínai autók dominálják a thai autópiacot, ahol a kínai márkák részaránya eléri a lenyűgöző 32,4%-ot az új járművek között. Közvetlenül mögöttük Izrael következik, amely 32%-os részesedéssel büszkélkedhet, míg Chile a maga 30,9%-ával szorosan a nyomukban jár.

Bár a kínai autók elterjedése elsősorban az alacsonyabb jövedelmű országokban, illetve a nehéz társadalmi helyzetű területeken figyelhető meg, érdekes módon a fejlett Ausztrália is előkelő helyet foglal el a listán, ahol a részesedés eléri a 16,7%-ot. Ennek egyik lehetséges oka a hajóval történő egyszerűbb szállítási lehetőségek, ami hozzájárulhat a trend növekedéséhez. Európai viszonylatban Ukrajna tűnik ki, ahol a kínai autók aránya a legmagasabb: az újonnan forgalomba helyezett járművek 12,7%-a származik Kínából. Az adatok alapján világosan látszik, hogy a kínai autók iránti kereslet folyamatosan növekszik, és egyre több országban vezető szerepet töltenek be.

Related posts